کد خبر: ٢٨٧٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/28-١٧:٢٣

امام جمعه اهواز تقویت صنایع پایین دستی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

 

آبادان نیوز _ حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز (جمعه 28 بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: مبعث پیامبر (ص) یکی از بی‌نظیرترین روزهاست به این دلیل که در دنیا دیگر چنین اتفاقی نیفتاده و شخصیتی مانند پیامبر (ص) وجود نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آمریکا را ابربدهکار دنیا معرفی کرد و افزود: این کشور به با اقتداری که با دلار خود در دنیا ایجاد کرده کمتر ورشکست می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد: چین از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ ابرپروژه با بیش از یک تریلیون دلار را در ۱۲۰ کشور اجرا کرد و اکنون زیرساخت‌های اقتصادی خود را به گونه‌ای تقویت کرده که در آینده‌ای نه چندان دور ابراقتصاد دنیا می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: اکنون که زیرساخت‌ها مهیا و محصولات چین آماده صادرات است، مسیر دریایی امنیت نخواهد داشت بنابراین باید به سمت مسیری برود که بتواند این حجم محصولات را صادر کند از این رو مسیر جاده‌ای، تنها مسیر برای جابه‌جایی محصولات است که یکی از آنها از افغانستان، ایران، ارمنستان و اروپا است. 

امام جمعه اهواز ابراز کرد: طی ۱۰۰ سال گذشته، فرصت ایران نفت‌فروشی و خام‌فروشی بوده و از دهه ۴۰ به بعد هم نوعا صنعت ما به سمت خام‌فروشی رفته و کمتر صنایع پایین‌دستی رقم خورده که اگر شب و روز و به صورت جهادی کار کنیم می‌توانیم تا ۳۰ سال آینده اقتصادمان را جهانی کنیم.

وی اذعان کرد: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ همه تلاش آمریکا این بود که نیاز همه کشورها به نفت ایران را از بین ببرد و برای این کار از یک سو صادرت روزانه نفت خود را از پنج میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه افزایش داد و از سوی دیگر هم‌پیمانان آمریکا مانند عربستان در شبانه‌روز ۱۱ میلیون بشکه نفت صادر می‌کنند بنابراین عملا نفت ایران از روی میز این کشورها بیرون رفت؛ بنابراین اگر بخواهیم باز هم نفت‌فروشی و خام‌فروشی کنیم مجددا با این مصیبت‌های اقتصادی مواجه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروزه همه تلاش استعمارگران و اسرائیل این است که جابه‌جایی محصولات چین از مسیر آذربایجان انجام شود تا نتوانیم محصولات را از مسیر ایران عبور دهیم.  

خطیب جمعه اهواز با اشاره به اینکه مسیر جاده‌ای ایران، بین چین و اروپا تنها مسیر مهم برای عبور محصولات است و اگر این اتفاق بیفتد امنیت پایدار اقتصادی رخ می‌دهد، تاکید کرد: زمانی که آمریکا، اروپا، چین و روسیه بدانند تنها مسیر امن، این کریدور است طبیعتا خضوع می‌کنند و هیچ وقت نمی‌توانند ایران را تحریم کنند.

موسوی‌فرد تقویت صنایع پایین دستی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: لازمه شتاب بخشیدن به ایجاد صنایع پایین‌دستی این است که همه نخبگان در کنار هم قرار بگیرند و تقسیم کار انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، به نقش کلیدی خانواده در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یاد آور شد: سبک زندگی اسلامی یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است./ اخبار خوزستان

منبع: شبستان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: