کد خبر: ٢٨٤٦٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/26-١٥:٣٧

بسته خبری اقتصادی

آخرین‌های اقتصادی

در این بسته خبری، به تشریح آخرین اخبار اقتصادی می‌پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ آخرین‌های اقتصادی را اینجا بخوانید:

 

صفر تا صد افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲

حقوق بازنشستگان

از تغییرات مربوط به حقوق و دستمزد بازنشستگان کشوری و لشکری در سال آینده این است که پاداش بازنشستگی در ازای ۳۰ سال خدمت حداکثر ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است. حداقل حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۲ نیز با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در اینفوگرافی زیر، جزئیات حقوق بازنشستگان دولت در سال آینده را ببینید./ اخبار اقتصادی

اینفوگرافیک| صفر تا صد افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲ | حق اولاد و کمک‌هزینه عائله مندی چقدر شد؟


جزئیات مرحله نخست اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

سهام عدالت

سخنگوی کانون سهامداران عدالت در بودجه امسال به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که الان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده سهام عدالت حساب می شود.

 

 

اکبر حیدری ادامه داد: مجلس هم در قانون تاکید کرد که با اولویت مشمولان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکردند، اجرای طرح سهام عدالت برای جاماندگان کلید بخورد. این آمار قطعی است و اطلاعات آنهم استخراج شده است و توسط این دو نهاد هم به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است./ اخبار اقتصادی

اینفوگرافیک | جزئیات مرحله نخست اختصاص سهام عدالت به جاماندگان | سهام عدالت کی به دست جاماندگان می رسد؟


زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران‌خودرو اعلام شد

ایران خودرو

طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای حداقل دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده از یکشنبه هفته گذشته (١٨ دی ماه) آغاز شد و مقرر بود به مدت سه روز اجرا شود، اما باتوجه به شرایط پیش آمده در روند ثبت‌نام، طی دو مرحله این مهلت تمدید شد.

در ابتدا (پیش از تمدید مهلت ثبت‌نام) مقرر شده بود که قرعه‌کشی طرح مذکور شنبه هفته جاری (۲۴ دی‌ماه) برگزار شود، اما با توجه به تمدید صورت گرفته برای ثبت درخواست متقاضیان، قرعه‌کشی نیز به‌تعویق افتاد.

فعالیت گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایر نهادی‌های ذی‌ربط در احراز هویت ثبت‌نام‌کنندگان در روز دوشنبه (فردا)، پیش‌شرط انجام قرعه‌کشی در روز سه‌شنبه است؛ چرا که یک روز فرصت برای استعلام شرایط ثبت‌نام‌کنندگان و احراز هویت افراد همچون بررسی عدم پلاک انتظامی فعال، داشتن گواهی‌نامه معتبر و... برای متقاضیان عادی، داشتن حداقل دو فرزند که فرزند دوم به بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ به‌بعد به‌دنیا آمده باشد در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و استعلام فرسودگی خودروی متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، نیاز است.

 

قرار است قرعه‌کشی این طرح فردا سه‌شنبه، ۲۷ دی ماه در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد./ اخبار اقتصادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: