کد خبر: ٢٨٢٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/08-١٦:١٦

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد؛

راه‌اندازی سفر‌های دریایی آبادان از نوروز 1402

سفر‌های دریایی آبادان از نوروز 1402 آغاز می‌شوند.

 

آبادان نیوز _ کامبیز مالکی‌زاده، مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان آبادان امروز (پنجشنبه 8 دی ماه) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از بنادر آبادان و اروند گفت: بندر اروند نزدیکترین بندر در شمال خلیج فارس به خلیج فارس است این بندر از بنادر آبادان و چوئبده بزرگتر است و ۲۶ هکتار پسکرانه دارد.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر 

مالکی زاده اظهار کرد: در دهه فجر امسال در بندر اروند اسکله ۳۰۰۰ متری، انبار ۲۰۰۰ متری و پروژه های آتش نشانی و روکش آسفالت محوطه به بهره‌برداری می‌رسد.

او ظرفیت بنادر سه‌گانه آبادان، اروند و چوئبد را دو میلیون تن اعلام کرد و گفت: در ۹ ماه از سال جاری ۱۱۰ هزار تن کالا در بندر آبادان تخلیه و بارگیری شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: ۱۲۰۰ مالک لنج سنتی داشتیم، محدودیت های کرونایی نوع تجارت با بنادر مجاور نظیر عراق و کویت، موجب شد در دو سال اخیر این مالکان لنج به بنادر بوشهر و هرمزگان کوچ کنند، از ۱۲۰۰ لنج 30 لنج مانده بود و در این مدتی که من آمدم 130 لنج به بندر برگشتند.

رییس بندر آبادان اظهار کرد: اصول بندر داری شامل سرعت عمل، ارزان بودن و ایمن بودن است، به جهت ساختار و فرم قدیمی لنج ها، محدودیت‌هایی دارند البته ما تسهیلات مناسب برای نوسازی ناوگان اختصاص دادیم.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

این مقام مسئول گفت: در دهه فجر امسال ۴ پروژه در بندر اروند به بهره‌برداری می‌رسد که شامل یک باب انبار ۲۰۰۰ متری، یک پست اسکله هزار متری، ساختمان آتش نشانی بندر اروند و روکش آسفالت با اعتبار جمعاً ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در بندر چوئبده یک باب انبار ۲۰۰۰ متری در دهه فجر افتتاح می‌شود و با احتساب ساختمان اداری حدود ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد بود.

مالکی زاده اضافه کرد: همچنین در قالب مسئولیت اجتماعی روکش آسفالت جاده دسترسی به بندر با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان اجرا شد.

مسئول بنادر آبادان گفت: برنامه‌ریزی کردیم سفرهای دریایی آبادان به کویت، بحرین، قطر،امارات و مسقط راه اندازی شود؛در این راستا پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای دریایی آبادان از نوروز ۱۴۰۲ مجدداً برقرار شود.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر 

او با بیان اینکه شرایط صادرات فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه آبادان از طریق بندر به زودی و پس از 40 سال از سر گرفته می‌شود، گفت که در بندر آبادان معمولاً کالای متروکه نداریم./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: