کد خبر: ٢٨٠٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/19-١٣:٢٢

قیمت مرغ در بازار خوزستان 13 هزار تومان کاهش یافت.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا، علی‌رحم کریمی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در حال خرید مرغ مازاد تولید شده در استان است زیرا میزان مرغی که در استان کشتار می‌شود بیشتر از نیاز استان است و از این رو به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد تولیدشده از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار استان در زمینه مرغ کشتار روز نداریم، افزود: میزان مرغ آماده به کشتار بیشتر از سرانه مورد نیاز استان است و از این رو هیچ مشکلی در تامین مرغ کشتار روز در بازار وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی خوزستان گفت: به دلیل حمایت از بخش تولید، در حال حاضر توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در استان متوقف شده است.

کریمی ادامه داد: قیمت مرغ کشتار روز در بازارهای خوزستان تا حدود هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان ارزانتر از قیمت مصوب شده است و با توجه به این شرایط اصلا نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار نیست.

وی افزود: قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۳ هزار تومان است در حالی که در برخی از مناطق مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معاون جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص علت این کاهش قیمت مرغ گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کنترل بازار و افزایش جوجه‌ریزی نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عرضه مرغ در بازار افزایش یافته و این مساله عامل کاهش قیمت مرغ شده است./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: