کد خبر: ٢٨٠٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/18-١٥:٥٤

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند بر ثبت کالا‌های وارداتی توسط تجار در سامانه جامع تجارت تاکید کرد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، علی خانی، عضو هیئت مدیره و معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص واردات کالای همراه مسافر در منطقه عنوان کرد: کالای همراه مسافر در اروند در صورتی امکان ورود به منطقه را دارد که قبل از ورود به محدوده در سامانه جامع تجارت توسط تجار و بازرگانان ثبت آماری شده باشد.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر 

وی در این باره افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال جاری و احتمال اتمام سهمیه واردات کالای همراه مسافر ویژه منطقه آزاد اروند، به کلیه تجار و بازرگانان محترم توصیه می کنیم که قبل از واردات اقدام به ثبت آماری کالای خود در سامانه جامع تجارت نمایند در غیر این صورت امکان ورود کالا به منطقه در صورت عدم ثبت آماری آن وجود نخواهد داشت.

خانی خاطرنشان کرد: این تصمیم در راستای رونق بخشی به فضای کسب‌و‌کار و تجارت و حمایت از تجار فعال در اروند و جلوگیری از زیان و ضرر های احتمالی به آنان گرفته شده است. چرا که به تجربه مشاهده شده است که برخی از تجار محترم بدون ثبت آماری کالای همراه مسافر خود اقدام به ورود آن به منطقه می کنند که این امر موجب مشکلات عدیده ای برای آن تجار شده است. بدیهی است این سازمان در راستای حمایت همه جانبه از فضای کسب و کار همواره در تلاش بوده تا از ضرر ها و آسیب های وارد به حوزه کسب و کار و تجارت جلوگیری به عمل آورد.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: ثبت آماری کالای همراه مسافر قبل از ورود آن، از ملزومات قوانین تجارت و بازرگانی در مناطق آزاد کشور است و زمینه ای برای پایین آوردن ریسک و ضرر ها و زیان به بازرگانان است و عدم توجه به آن می تواند آسیب های احتمالی را متوجه تجار و بازرگانان کند. لذا توصیه اکید ما به بازرگانان محترم این است که حتما قبل از واردات کالا اقدام به ثبت آماری کالای خود کنند تا دچار مشکلات بعد از آن نشوند.

 

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد اروند در پایان بیان داشتند: پیگیری ها و مکاتبات لازم در خصوص افزایش سهمیه اروند با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور توسط این معاونت صورت گرفته و در صورت حصول نتیجه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: