کد خبر: ٢٧٦٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/15-١٦:٤٦

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزرئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: حداقل یک میلیون تومان برای کارمندان و ۹۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

حقوق - عیدی- پاداش

در پی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می‌کنند و معوقه این افزایش حقوق برای مهر ماه نیز به حسابشان واریز می‌شود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

میثم لطیفی افزود: زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری از اول مهر بوده که ضوابط اجرایی آن بررسی و  به صورت معوق از مهرماه محاسبه و پرداخت می شود.

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی، برای کارمندان در این مصوبه سه هزار امتیاز پیش بینی شده به طوری که برای کارمندان یک میلیون تومان از محل بند یک  تعیین می شود. حق عائله مندی و اولاد هم طبق قانون جوانی جمعیت ۵۰ درصد اضافه می شود به طوری که افراد برای حق عائله مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای حق اولاد ۱۰۰ هزار تومان بیش از گذشته دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: برای اعضای هیات علمی هم تا ۵ درصد فوق العاده مبتنی بر بهره وری و عملکرد اعضای هیات علمی پرداخت می شود.

لطیفی گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران ۹۰۰ هزار تومان به دریافتی شان اضافه شده و همچنین ۵ درصد به مبلغی که شهریور ماه دریافت می کردند اضافه می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: افراد مشمول مجموعه بهزیستی و کمیته امداد مستمری ۳۰درصد به دریافتی شان اضافه می شود. 

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

واریز ۲ ماه معوقه در آبان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان به اضافه معوقات واریز می‌شود.

کوچکی نژاد اضافه کرد: ۲ ماه مهر و آبان، همزمان با حقوق آذرماه به حساب کارمندان دولت واریز می‌شود.


وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پرداخت معوقات ۵ ماهه بازنشستگان سایر سطوح، در ماه جاری آغاز خواهد شد و تا قبل از پایان سال جاری، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان تسویه خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت معوقات ۵ ماهه بازنشستگان سایر سطوح، از آبان‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

بر این اساس و تا قبل از پایان سال جاری، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به عالوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان (حسب مفاد مواد ۶۹ و ۸۸۸ قانون تأمین اجتماعی و تصمیم وزرای عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی) تسویه خواهد شد.

در ارتباط با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز ذکر این نکته ضروری است که در انتخاب شرکت بیمه‌گر و عقد قرارداد، این سازمان تنها نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده را در کنار کانون‌های بازنشستگان ایفا می‌کند و علاوه‌برآن در دولت سیزدهم و با افزایشی قابل‌اعتنا، سهم مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در تأمین و پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۵۷ درصد کل حق بیمه بازنشستگان افزایش‌ یافته است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: