کد خبر: ٢٧٦١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/08-٢٣:٣٠

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزطی جلسه علنی امروز مجلس بررسی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به پایان رسید و مواردی مانند افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افزایش اختیار دولت در پرداخت فوق‌العاده ویژه تا ۵۰% به تصویب رسید.

حقوق و دستمزد

بررسی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری طی روز جاری در مجلس به پایان رسید، براساس این لایحه حقوق کارکنان دولت یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

نمایندگان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف ۵ و ۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس ردیف ۷ این لایحه، کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر فاقد شغل ودرآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سوم تیر ۱۳۸۶ به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل ودرآمد به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

هچنین با توجه به ردیف ۵ ماده واحده این لایحه؛ مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد(۳۰%) افزایش می‌یابد.

حاجی‌بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: براساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه که به صحن مجلس اعلام شد برای بازنشستگان، ۹۰۰ هزار تومان به اضافه پنج درصد و عائله مندی و حق اولاد در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای شاغلان نیز یک میلیون تومان که با کسورات آن به ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید که حق اولاد و عائله مندی نیز در کنار آن قرار دارد. ضمن اینکه در بحث شاغلان و فوق العاده ویژه، دولت پیشنهاد داده بود که باید تا ۳۵ درصد در اختیار دولت باشد، در مجلس اعلام شد که براساس بند ۱۰ ماده ۱۶۸ قانون خدمات کشوری دولت می‌تواند تا ۵۰ درصد و با استفاده از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار، هرگونه که تصمیم گرفت اجرا کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برای کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ۳۰ درصد افزایش مستمری در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ابتدای سال، مجموع افزایش مستمری آنها به ۵۰ درصد خواهد رسید.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

وی در خصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی گفت: به این دلیل که در اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق اعضای هیئت علمی بازگردانده شد، و این موضوع ناراحتی‌هایی را ایجاد کرده بود، ۱۵ درصد به حقوق اعضای هیئت علمی افزوده شد. این موارد باید براساس توافق دولت و مجلس اجرایی شود. مجلس نمی‌تواند بدون توافق با دولت افزایش حقوق اعمال کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای بازنشستگان لشگری بر روی ضریب ۱.۵ که در لایحه آمده بود تاکید شد، گفت: در خصوص شرکت‌های دولتی نیز قرار شد تا بند یک اجرایی شود. در مورد حق اولاد و حق عائله مندی برای نهادهای عمومی غیردولتی نیز مصوب شد.


در حالی که در کشور ما همچنان نسخه‌های قدیمی سراتو با قیمت‌های نجومی در حالا ردوبدل شدن است، مدل ۲۰۲۳ کیا سراتو در بازارهای جهانی در حال عرضه شدن است و این امیدواری وجود دارد که با عملی شدن واردات خودرو شاهد مدل جدید کیا سراتو در بازار کشور باشیم.

خودروی کیا سراتو

کیا فورته یا K۳ یا سراتو، نام‌های مختلف سدان محبوب شرکت کره‌ای در بازارهای مختلف است. این خودرو با نام کیا سراتو در دو نسخه مونتاژی شرکت سایپا و وارداتی در کشور ما حضور دارد که البته از سال ۹۸ مونتاژ آن متوقف شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

در حالی که در کشور ما همچنان نسخه‌های قدیمی با قیمت‌های نجومی در حالا رد و بدل شدن است، مدل ۲۰۲۳ کیا سراتو در بازارهای جهانی در حال عرضه شدن است و این امیدواری وجود دارد که با عملی شدن واردات خودرو شاهد مدل جدید کیا سراتو در بازار کشور باشیم.

کیا سراتو ۲۰۲۳ چه مشخصاتی دارد؟

اول از همه، اجازه دهید روشن کنیم که به روزرسانی که این برند ارائه کرده است تنها برای مدل سدان است، مدل هاچ‌بک هنوز هم به عنوان مدل ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. مدل ۲۰۲۳ فقط شامل یک تغییر مدل سالانه است، بنابراین تغییر محسوسی در ظاهر بیرونی خودرو ایجاد نشده است.

 سایپا به دنبال واردات این خودروی جذاب | مشخصات و قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ را ببینید

در تمام مدل‌های کیا سراتو ۲۰۲۳، چراغ‌های جلو و عقب هالوژن بوده و در نسخه‌های فول آپشن با چراغ‌های LED عرضه می‌شود. سایز رینگ‌ها از ۱۶ به ۱۷ اینچ تغییر کرده است. در صورت سفارش نسخه رده بالا با تریم اسپرت می‌توانید مدل سانروف‌ و حتی جزئیات متضاد به رنگ قرمز و خروجی اگزوز دوبل را داشته باشید.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

سدان کیا فورته ۲۰۲۳ یا کیا سراتو ۲۰۲۳ در پنج نسخه L، LX، EX، GT Line و GT عرضه خواهد شد. در این محدوده، نسخه L نسخه ای است که بیشتر بر روی ناوگان عمومی متمرکز شده است و رینگ ارزان قیمت و چراغ های جلو هالوژن برای این مدل در نظر گرفته شده است. در بخش تجهیزات ایمنی نیز در پایین ترین سطح قرار دارد و تنها آپشن‌های ۲ کیسه هوا، دوربین معکوس، ترمز ABS و کنترل پایداری الکترونیکی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این برند به طور مستقیم قیمت‌های مدل پایه L را منتشر نمی کند و در بازارهای مختلف بر عهده فروشندگان قرار دارد

در مدل‌های رده بالاتر تجهیزات بیشتری مانند صفحه نمایش ۸ اینچی یا ۱۰.۲۵ اینچی سازگار با Apple CarPlay و Android Auto، سیستم تهویه مطبوع دوگانه دستی یا اتوماتیک، سانروف، صندلی های پارچه‌ای یا چرمی، شارژر تلفن همراه بی سیم، صفحه ابزار با صفحه نمایش ۳.۵ یا ۴.۲ اینچی، قابلیت انتخاب حالت رانندگی و حتی سیستم صوتی Harman/Kardon قابل سفارش است.

از نظر ایمنی، نسخه های کیا سراتو ۲۰۲۳ از نسخه LX به بعد از ۶ ایربگ، ABS، ESC و دوربین معکوس را دارا بود و از نسخه GT Line به بالا، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته مانند: ترمز اضطراری خودکار، مانیتور نقطه کور، رادار حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سنسورهای جانبی و عقب به لیست تجهیزات اضافه شده است.

 سایپا به دنبال واردات این خودروی جذاب | مشخصات و قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ را ببینید

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۲۳

در زیر کاپوت، کیا سراتو ۲۰۲۳ تنها با دو موتور قابل سفارش است. از نسخه L تا GT Line، با یک پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهند شد. این پیشرانه توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. بسته به نسخه، می توانید گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک با شبیه سازی ۶ سرعته را انتخاب کنید. در هر دو حالت خودرو به صور دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

نسخه فول کیا سراتو ۲۰۲۳ GT دارای یک موتور۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر است که توان تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور را داراست. این نسخه تنها با یک مدل گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه می‌شود . این مدل با استفاده از ترمزهای قوی تر، سیستم تعلیق محکم تر برای لذت بردن بیشتر از رانندگی طراحی شده است.

بدون شک، بهترین نسخه پیشنهادی برای خرید ، نوع GT Line است و وجود بهترین تجهیزات ارتباطی و آسایشی در این مدل آن را به گزینه خوب و منطقی برای خرید تبدیل می‌کند و مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک رانندگی را در دسترس خریدار قرار می‌دهد.

بعد از آن، نسخه LX را می‌توان گزینه راحت و در عین حال منطقی دانست، زیرا تعادل بین هزینه انجام شده و تجهیزات دریافتی در این مدل برقرار است و یک مدل کاملا کاربردی را خواهید داشت.

محدوده قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ در بازار جهانی و کشور مکزیک از ۱۸۹۸۵ تا ۲۶۵۱۰ دلار در نظر گرفته شده است که بنا به تیپ خودرو و تجهیزات انتخابی متغییر خواهد بود. در صورت عرضه با قیمت مناسب در داخل کشور، این مدل خودرو می‌تواند یکی از موفق‌ترین خودروهای بازار ایران باشد.

 

 سایپا به دنبال واردات این خودروی جذاب | مشخصات و قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ را ببینید

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: