کد خبر: ٢٧٥٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/02-١٧:٥٠

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزحمید حاج‌ اسماعیلی ، فعال حوزه کارگری می‌گوید: بازنشستگان تامین اجتماعی مطمئن باشند که واریز معوقات آنها حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و قرار شده است معوقات از آبان‌ماه واریز شود.

حقوق بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی که میزانی دریافتی آن بیش از حداقل بود،‌ در شهریورماه امسال بر اساس مصوبه شورای عالی کار مشمول دریافت ۳۸ درصد افزایش حقوق بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت شدند درحالی‌که در ۵ ماه ابتدای سال فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق به آنها تعلق گرفت.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

پس از آن، قرار شد ما به‌ التفاوت ۵ ماه ابتدای سال در نیمه دوم سال به مستمری‌بگیران پرداخت شود. ماه مهر هم سپری شد اما از پرداخت معوقات خبری نشد! آخرین اخبار از معوقات مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی می‌گوید که این معوقات از ماه جاری به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

واریز معوقات قطعی شده است

«حمید حاج‌اسماعیلی»، فعال حوزه کارگری، در این باره می‌گوید: بازنشستگان مطمئن باشند که واریز معوقات حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و الان دو ماه است که افزایش‌ها با احکام جدید صورت می‌گیرد و احکامی که صادر شده است زمان اجرای آنها از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ است. بنابراین، معوقات به طور جدی پیگیری می‌شود.

این کارشناس بازار کار در مورد زمان قطعی واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی می‌افزاید: قرار شده است معوقات از آبان‌ماه واریز شود.

وی در مورد اینکه پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت یکجا خواهد بود یا ماه به ماه انجام می‌شود، بیان می‌کند: طبق قول و قراری که خود سازمان تامین اجتماعی تعهد کرده، معوقات ماه به ماه تا پایان سال پرداخت می شود. معوقه فروردین‌ماه در آبان‌؛ معوقه اردیبهشت در آذر؛ معوقه خردادماه در دی؛ معوقه تیرماه در بهمن؛ و معوقه ماه مرداد هم اسفندماه پرداخت می‌شود.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

این فعال حوزه کارگری در مورد اینکه حقوق آبان‌ماه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: پرداخت معوقات به افراد با رقم‌های مختلف خواهد بود و افزایش‌ها برای هر کسی نسبت به حقوق دریافتی او تخصیص پیدا می‌کند که این رقم پرداختی می‌تواند از ۵۰۰ هزار تا ۶-۷ میلیون تومان باشد.

حق مسکن کارگران به کجا رسید؟

در کنار معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی، حق مسکن کارگران نیز هنوز آن رقمی نیست که شورای عالی کار مصوب کرده است.

شورای عالی کار، حق مسکن کارگران برای سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ هزار تومان در ماه تعیین کرد، اما هیئت دولت در زمان ابلاغ این مصوبه آن را به ۵۵۰ هزار تومان کاهش داد.

کارشناس بازار کار در این باره می‌گوید: دولت این کار را برای توجیه تغییراتی که درجهت افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی انجام داده بود، انجام داد. درواقع، دولت قصد داشت با کاهش حق مسکن کارگران اقدام غیرقانونی خود در خصوص مستمری بازنشستگان را توجیه کند.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

حاج‌اسماعیلی درباره اینکه حق مسکن کارگران چه زمانی اعمال خواهد شد، می‌افزاید: مطمئنا حق مسکن کارگران هم در همین روزها در هیئت دولت تصویب می‌شود. یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد باعث تعویق این مصوبه شده، این است که دبیرخانه‌ای که کار مقدمات برگزاری جلسات هیئت دولت را بر عهده دارد باید این مهم را در دستور کار بگذارد که هنوز این مهم انجام نشده است.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه در هیچ کدام از دولت‌های قبل نسبت به مشکلات کارگران و حقوق‌بگیران توجه جدی نشد، می‌افزاید: ۱۰۰ هزار تومان رقمی نیست و با تورم روزافزون هیچ ارزشی ندارد اما با توجه به مشکلات اقتصادی کارگران و نارضایتی‌ای که وجود دارد و با توجه به اینکه اِعمال حق مسکن کارگری امری قانونی است و اقدام دولت در تغییر آن غیرقانونی بوده، بنابراین باید مصوبه حق مسکن هر چه سریع‌تر در جلسات هیئت دولت تصویب نهایی بشود.

حاج‌اسماعیلی با تاکید بر اینکه اهمال در این زمینه به صلاح نیست، می‌افزاید: با ارتباطات دوسویه مردم و مسئولان بخش زیادی از مشکلات کشور حل می‌شود و مواردی از جمله حق مسکن کارگری حق مسلم آنهاست.


برنامه فروش محدود خودرو راین R۳ محصول شرکت خودروسازان راین از امروز ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۸ صبح به صورت اینترنتی آغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

خودرو r3

شرکت خودروسازان راین پیش از این محصولات مختلفی مانند هیوندای، گریت وال و FAW را به کشور عرضه نموده است. پس از مدت‌ها این شرکت فعالیت خود را از سر گرفته و با یک محصول جدید با نام راین R۳ به بازار خودرو کشور بازگشته است. محصول جدید این شرکت در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارد که با گیربکس اتوماتیک و امکانات مناسب عرضه می‌شود.

فروش فوری خودروی جدید چینی بازار ایران آغاز شد |  قیمت و شرایط فروش

بر اساس اعلام شرکت خودروسازان راین فروش محصول جدید راین R۳ با قیمت قطعی ۴۴۹ میلیون تومان از امروز ساعت ۸ صبح از طریق سایت فروش اینترنتی آغاز شد. این شرایط فروش تنها مختص متقاضیان در استان‌های تهران، البرز و یزد است.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

راین R۳ به‌عنوان یکی از محصولات جدید بازار ایران محسوب می‌شود که برای بسیاری از مشتریان ایرانی ناشناخته است. این خودرو تا سال ۲۰۱۶ تحت برند چانگان به فروش می‌رسید، اما این خودروساز در سال ۲۰۱۶ امتیاز CX۲۰ را به برند چینی Lark واگذار کرد تا این خودرو با نام لارک Q۱ به بازار عرضه شود. در همین راستا شرکت خودروسازی راین نیز تصمیم گرفت تا لارک Q۱ را با نام ایرانیزه شده راین R۳ مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند.

این خودرو، طبق معیار طراحی سال ۲۰۱۰ یک خودرو نسبتا جذاب محسوب می‌شد و در آن زمان کارشناسان به دلیل سپر عضلانی جلو، چراغ‌های بزرگ، طرح اسپرت و خطوط شکسته سپر عقب به همراه آینه‌های جانبی روی در به آن نمره قبولی را داده بودند، اما این خودرو با معیارهای طراحی سال ۲۰۲۲ سازگار نبوده و به همین دلیل ظاهر آن معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد.

جدول شرایط فروش فوری خودروی راین R۳

 

فروش فوری خودروی جدید چینی بازار ایران آغاز شد |  قیمت و شرایط فروش

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: