کد خبر: ٢٧٤٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/23-١٠:٠٠

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر از صادرات بیش از ۶۸ میلیون و ۲۸ هزار دلار کالای غیر نفتی از خرمشهر خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایرنا ، غلامرضا نیک‌ رفتار ، سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر در این باره گفت : بیش از ۶۸ میلیون و ۲۸ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی کلینگر، کاه، حبوبات و میلگرد را بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک خرمشهر اعلام کرد و افزود : در این مدت بیش از ۳۱۱ میلیون و ۸۹۷ هزار دلار واردات کالا از طریق گمرک خرمشهر انجام شده که از نظر ارزش دلاری ۴۴ درصد و از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر عمده کشورهای واردات کالا را چین، امارات متحده عربی ، کره جنوبی و تایوان اعلام کرد و بیان داشت : عمده کالاهای وارداتی شامل پیچ و مهره، سیم بکسل،لاستیک، ریل آسانسور و لوازم یدکی بوده است.

نیک رفتار تشویق و رونق تجارت از طریق بازگشت تجار ملی و محلی به خرمشهر را از برنامه‌های گمرک خرمشهر برای رونق مجدد در این بندر بیان کرد و افزود : اعطای مشوق‌ های واردات به واحدهای تولیدی از جمله ترخیص کالا با ضمانت بانکی برای چرخش نقدینگی، در دستور کار قرار دارد.

او همچنین گفت : درآمد عمومی گمرک خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۹۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۴ درصد افزایش دارد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: