کد خبر: ١٧٤٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/17-٢١:٤٢

در پایان معاملات امروز بازار سهام ارزش سهام عدالت به دلیل روند نزولی سهم‌های شاخص‌ساز بیش از ۵۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 

به گزارش آبادان خبر ، ارزش سهام عدالت در سه هفته اخیر حدود ۳ میلیون تومان ریزش داشته و امروز به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، این در حالی است که ارزش سهام عدالت در دوره قبل از اصلاح بازار سرمایه، حدود ۲۱ میلیون تومان بود.

افت حدود ۱۰ میلیون تومانی ارزش سهام عدالت ظرف پنج ماه گذشته در حالی است که هنوز افزایش سرمایه نمادهای شپنا، شتران، فارس، فملی، فولاژ و فخوز اعمال نشده است که اگر این افزایش سرمایه اعمال نشود ارزش سهام عدالت حدود ۹ میلیون تومان می‌شود.

همچنین هنوز تکلیف فروش سهام عدالت مشخص نشده است و ارزش دارایی‌های مردم روز به روز در حال کاهش است و نگرانی اصلی این است که سهام عدالتی که قرار بود هم قیمت ملک و خانه شود، روز به روز کم ارزش‌تر می‌شود.


بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که اگر از بازار سهام حمایت نشود شاخص کل تا کف قبلی خود پایین خواهد آمد و در این صورت ارزش سهام عدالت نیز ریزش بیشتری خواهد داشت.

امروز، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۶ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان و ۳۰ درصد آن به ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسید.
منبع:تجارت نیوز

 

بورس در هاله‌ای از ابهام

به گزارش آبادان خبر، «احمد اشتیاقی» امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: به نظر می‌رسد تا زمان برطرف شدن ابهام‌های موجود در کشور مانند لایحه بودجه ١٤٠٠ تا حدودی شاهد وجود نوسان در معاملات بورس و تردید سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار باشیم.

وی افزود: شاخص بورس تا یک ماه آینده در محدوده کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دو روز گذشته در مجلس اعلام شد که دلار باید با قیمت ١٧ هزار و ٥٠٠ تومان تک نرخی شود، این در حالی است که رییس بانک مرکزی اعلام کرد رقم اعلام شده بالا است، گفت: نامشخص بودن قیمت دلار باعث شده است تا حدودی سهامداران در بازار بلاتکلیف باشند و بورس در محدوده نوسانی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: روند معاملات بورس اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فرض بر این است که اگر آمریکا به برجام بازگردد دلار بر روی چه قیمتی قرار است تثبیت شود؛ بنابراین سهامداران اکنون با احتیاط به دنبال خرید در این بازار هستند و تا چند روز آینده تکلیف این مسایل و روند معاملات بورس مشخص می شود.

اشتیاقی گفت: در صورتی که آمریکا به برجام بازنگردد ممکن است برای مدتی موقت سرمایه های مردم وارد بازار طلا و سکه شود اما به طور حتم دوباره سرمایه ها به سمت بازار سرمایه باز خواهند گشت.

این کارشناس بازار سرمایه به رکود حاکم در بازار طلا، سکه، ارز و مسکن اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود چنین رکودی، سرمایه گذاران تمایل چندانی برای خروج سرمایه های خود از بورس و ورود آن به دیگر بازارهای موازی ندارند اما اکنون سهامداران در بورس با احتیاط در حال معامله هستند و به محض برطرف شدن ابهام های موجود، بازار روند بهتری را به خود می گیرد و شاهد افزایش ورود سرمایه های مردم به بازار سرمایه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین وضعیتی در بازار، همچنان شاهد تمایل سرمایه گذاران برای ورود سرمایه های خود به بورس هستیم و ممکن است از این به بعد بازارهای موازی با ضرر و زیان بیشتری مواجه شوند.

اشتیاقی خاطرنشان کرد: در صورت برگشت آمریکا به برجام و جلوگیری از کاهش قیمت دلار به نرخ کمتر از ٢٢ هزار تومان، بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه خواهد بود و تا فصل مجامع شاهد معاملات بسیار خوبی در این بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته در صورت حفظ چنین مسایلی به نظر می رسد شاخص بورس تا تیر ماه و پایان فصل مجامع بتواند دوباره کانال دو میلیون واحد را ببیند.
منبع:ایرنا

 

یارانه دی ماه شنبه واریز می شود 

به گزارش آبادان خبر، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: یکصد و نوزدهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دی ۹۹ به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور، ساعت ۲۴ روز شنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه هفتمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

 پس از شیوع بیماری کرونا دولت برای حمایت از خانواده‌ها، وام یک میلیونی از محل منابع بانکی با کارمزد چهار درصد به سرپرستان خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، پرداخت کرد.

اقساط این وام ۳۰ ماهه، هر ماه ۳۵ هزار تومان است.

منبع:ایرنا

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: