کد خبر: ١٧٤٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/16-١٦:٠١

معاوت وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: منطقه آزاد اروند یکی از مناطقی است که ارتباط خوبی با حوزه صنعت داشته که این همکاری در کشور نموده داشته است.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند اصغر مصاحب در بازدید از شهرک های صنعتی آبادان خرمشهر با با تاکید بر همکاری و ارتباط بسیار خوب سازمان منطقه آزاد اروند با وزارت صمت گفت: یکی از مناطق آزادی که خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی را با حوزه صنعت داشته و این همکاری در سطح کشور نیز نمود داشته منطقه آزاد اروند است که به دبیرخانه شورایعالی مناطق نیز این را عنوان کرده ایم، این منطقه به عنوان الگو برای دیگر مناطق به جهت هم افزایی با حوزه صنعت در نظر گرفته خواهد شد، مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند در این باره خوب درخشیده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از بازفعال سازی صنایع راکد در منطقه آزاد اروند رقم خورده است، افزود: بازفعال کردن ۱۴ واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد اروند و برنامه ریزی برای فعال سازی ۱۶ واحد صنعتی دیگر تا پایان سال نشان از آن دارد که اتفاق بسیار خوبی در این منطقه رقم خورده که جای قدردانی دارد. با تلاش‌های انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در سطح کشور پس از احیا و بازفعال سازی به چرخه تولید بازگشتند.
وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت در سال جهش تولید احیا و باز فعال سازی تعدادی از واحدهای صنعتی خارج شده از چرخه تولید است که استان خوزستان در این عرصه فعالیت خوبی داشته است.
سرپرست صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در سطح کشور به چرخه ی تولید بازگشته است که سهم خوزستان از این تعداد ۴۰ واحد بوده و بر اساس برنامه‌ریزی این رقم تا پایان سال به حدود ۶۴ واحد می‌رسد.
وی بیان کرد: برای کمک و حمایت از صنایع تولیدی کوچک از ظرفیت ستاد تسهیل و کمک بانک‌ها برای جانشینی و جدا شدن از تملک بانک‌ها، ستاد تسهیل در سطح ملی مصوبات خوبی را داشته است.
مصاحب افزود: استفاده از ظرفیت بخش‌های دیگر به منظور کمک به بازگشت واحدهای صنعتی غیر فعال به چرخه تولید انجام شد که این موضوع اجتناب ناپذیر است زیرا علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش تولید را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال در کشور بیان کرد: بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید در اشتغال کشور تاثیر زیادی خواهد داشت زیرا اکنون اشتغال یک ضرورت برای کشور به شمار می‌آید.
معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در بخش صنایع کوچک ۲۵ نوع حمایت در حوزه‌های مختلف از واحدهای تولیدی وجود دارد افزود: واحدهای تولیدی فعال که از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه‌های مختلف مانند تامین مالی، توسعه صنعتی انتقال تکنولوژی، توسعه بازار، حوزه سرمایه گذاری و غیره مراجعه کنند و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.
معاون وزیر صمت خواستار رفتن صنایع کوچک و متوسط به سمت پذیرش فرا بورس شد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارند تا به صنایع کوچک و متوسط کمک مالی و مشاوره‌ای کند.
مصاحب، افزود: پلتفرمی برای تامین مالی (زنجیره ی تامین) بنام سکو با همکاری و پشتیبانی بانک ملی و طراحی بخش خصوصی طراحی شده که پیشنهاد می‌شود تولید کنندگان، تامین کنندگان مواد اولیه، توزیع کنندگان و صادرکنندگان در این پلتفرم حضور داشته باشند، این یک مدل جدید برای تامین مالی واحدهای صنعتی است.
وی گفت: تفاهم نامه سه جانبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان منطقه آزاد اروند و برنامه و بودجه با هدف کمک به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر منعقد شد که بر اساس آن و به نسبتی که طرفای موضوع به آن ورود کنند وزارت صمت نیز به تعهداتش پایبند خواهد بود.

 


زمینه اشتغال برای 420 نفر در اروند فراهم می شود
به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند سید علی موسوی اظهار داشت: با حضور اصغر مصاحب معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات و معضلات شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.
وی عمده مشکلات شهرک‌های صنعتی را در حوزه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر که عمده آن‌ها راکد بودند به بهره برداری خواهند رسید.
موسوی افزود: با راه اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم مهیا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعال است گفت: امیدواریم این آمار تا پایان سال جهش تولید به بیش از ۲۰۰ واحد برسد.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند حمایت های حقوقی و معنوی از واحدهای تولیدی در منطقه دارد که یکی از حمایت ها اعطای تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری استان خوزستان، تبصره ۱۸ ، کمک های وزارت صمت و همچنین کمک های سازمان منطقه آزاد اروند است.
وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت های حقوقی، مادی و معنوی که انجام می شودواحدهای صنعتی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند که شامل شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به ۲۰۰ واحد برسد.


معاون وزیر صمت شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را مورد بازدید قرار داد
به گزارش آبادان نیوز، و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند اصغر مصاحب در سفری یک روزه از شهرک های صنعتی واقع در شهرستان های آبادان و خرمشهر بازدید کرد.
در این بازدید معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشکلات و معضلات شرکت های صنعتی در شهرک های آبادان و خرمشهر را مورد بررسی قرار داد.
مهندس مصاحب در این سفر از واحد صنعتی فسفات کارون، واحد نوشت افزار، واحد صنعتی قهوه ونیز، واحد صنعتی کامیاب پلاست، ناحیه صنعتی شهداي آبادان و واحد صنعتی FRX بازدید کرد.

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: