کد خبر: ١٥٨٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/10-٠٩:١١

بزرگترین بازار روز منطقه آزاد اروند با معماری سنتی اسلامی چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی در آبادان به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش آبادان خبر، معاون کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در آیین افتتاح این بازار گفت‌: بازار سنتی فیدوس با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه احمدآباد آبادان ساخته شده است.

سیدعلی موسوی افزود: این بازار دارای ۸۶ واحد تجاری دوبلکس، رستوران سنتی و نمازخانه است که در مدت ۱۴ ماه ساخته شده و برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این بازار به منطقه هویت گردشگری می‌دهد و محلی برای ارایه مناسب تولیدات استانی و کشوری است که با نگاه به معماری ایرانی اسلامی به الگویی در کشور تبدیل خواهد شد.
موسوی ویژگی عمده بازار سنتی آبادان را رونق کسب و کارهای کوچک منطقه آزاد اروند مهم دانست و گفت: این بازار می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی و عراقی قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری‌های آبادان و خرمشهر شاهد احداث چنین مجموعه‌های اقتصادی جهت رونق کسب و کارها در منطقه باشیم.

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: با ورود بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند رونق کسب و کار تجاری به این منطقه بازگشته است.
 غلامرضا شریعتی توجه به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی را رویکرد دولت برای رونق کسب و کارها دانست و افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه رونق کسب کار توسط سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر انجام شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تسهیل در زمینه تجارت به ویژه تجارت خارجی به عنوان یکی از شاخص‌ها، جا به جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: با تلاشی که در منطقه در حال انجام است تحقق این اهداف دور از دسترس نیست هرچند کشور از سوی استکبار تحت فشار و تحریم قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات مناسب برای رونق کسب و کارها در اروند بیان کرد: به لطف خدا و با تلاش مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند شاهد جهش تولید و رونق کسب و کارها در این منطقه بودیم.
شریعتی از آبادان به عنوان مرکز تجارت یاد کرد و افزود: آبادان و خرمشهر شایسته بهترین‌ها هستند و باید به گذشته خود یعنی مرکز تجاری بازگردند.
استاندار خوزستان خواستار ایجاد زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند شد و اظهارداشت: در چهار سال گذشته زمینه برای سرمایه‌گذاری با ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه آزاد اروند صورت گرفته و این درحالی است که تحریم‌ها و کرونا کشور را درگیر کرده است.
شریعتی افزود: با سیاست دولت در راستای رونق اقتصادی و در حالی که تحریم‌ها کشور را تهدید می‌کند با افتتاح پروژه‌های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد اروند شاهد رونق کسب و کارها در این منطقه هستیم.

وی خواستار تسهیل سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند شد و گفت‌: شرایط تسهیل با مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند باید در این منطقه برای سرمایه‌گذاران فراهم شود تا سرمایه‌گذار انگیزه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه تجارت و تولید داشته باشد.
استاندار خوزستان از بازار سنتی فیدوس آبادان به عنوان ظرفیت تجاری یاد کرد و گفت: فروش تمامی غرفه‌های این بازار سنتی نشان دهنده رونق تجارت در منطقه است ضمن اینکه بازارچه‌های محلی در آبادان باید توسعه یابند تا زمینه تبدیل شدن به بازارهای استانی و بین المللی برای آنها فراهم شود.
وی خواستار احداث بازارهای ادویه‌، شیلات و خرما در آبادان و خرمشهر شد و گفت‌: با توجه به همسایگی اروند با کشورهای همسایه بخصوص عراق بازارهای این منطقه باید به سوی تخصصی گام بردارند تا شاهد رونق روز افزون کسب و کار در این منطقه باشیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون قرار دارد. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

منبع:ایرنا

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: