پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ویتامین مسبب سکته قلبی را بشناسید


کد خبر: ٣٠٦٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/12/01-١٧:٢٦

دراین مطلب سلامت به بررسی "رابطه مصرف زیاد ویتامین B و سکته قلبی" می پردازیم.

 

آبادان نیوز _ تازه های سلامت را اینجا بخوانید.

 

ویتامین B۳ دراغلب غذاهایی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج قهوه‌ای، آجیل و حبوبات یافت می‌شود. در یک تعداد از کشورهای دنیا نیز غنی سازی یک سری از مواد غذایی اصلی و پایه‌ای مانند آرد، غلات و جو دوسر برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی الزامی شده است.

به‌گزارش هلت نیوز، براساس مطالعه جدیدی که نتایج آن درنشریه «نیچر مدیسین» (Nature Medicine) منتشر شده ، سطوح بالای ۴PY (محصول تجزیه شده از نیاسین اضافی) ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی نقش داشته باشد.

درمطالعات بالینی نشان داده شده که سطوح بالاتر ۴PY به شدت با بروز حمله قلبی، سکته قلبی و سایر عوارض نامطلوب قلبی در مقیاس بزرگ مرتبط است. این مطالعه نشان داد که افزایش ۴PY به طور مستقیم باعث التهاب عروقی می‌شود که به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و می‌تواند منجر به تصلب شرایین یا ضخیم شدن شریان‌ها به دلیل تجمع پلاک در پوشش داخلی شود.

دکتر هازن، رئیس علوم قلب و عروق در مؤسسه تحقیقاتی لرنر کلینیک کلیولند و نویسنده اصلی این تحقیق، در بیانیه ای گفت: این نتایج زمینه را برای توسعه رویکردهای جدید برای مقابله با اثرات سوءمصرف این ویتامین فراهم می کند.

علاوه بر این، یافته‌های این مطالعه ممکن است توضیح دهد که چرا نیاسین دیگر یک روش درمانی برای کاهش LDL یا کلسترول «بد» نیست.

این محقق ارشد درادامه افزود: پس از این تحقیق مشخص شد که نیاسین اضافی باعث اثرات نامطلوب نامشخصی می‌شود که تا حدی با مزایای کاهش LDL مقابله می‌کند. معتقدیم که یافته‌های ما در این تحقیق به توضیح پارادوکس میان تاثیر درمانی نیاسین و همزمان تاثیر مخرب آن بر قلب و عروق کمک می‌کند.

این یافته‌ها می‌تواند برای توسعه مداخلات و درمان‌های جدید برای کاهش و جلوگیری از التهاب عروقی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای ارزیابی اثر افزایش مزمن سطوح ۴PY بر آترواسکلروز مورد نیاز است./ سلامت

منبع: همشهری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: