پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > فواید خارق‌العاده تره فرنگی را بشناسید


کد خبر: ٣٠٦٢٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/11/30-١٣:٠٦

درابن مطلب سلامت با "فواید خارق‌العاده تره فرنگی" آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه های سلامت را اینجا بخوانید.

 

تره فرنگی یک ساقه گیاهی با طعم شیرین و از خانواده «آلیوم» است. این سبزی مانند پیاز و سیر، سرشار از مواد مغذی است. علاوه بر این، تره فرنگی دارای ساقه‌های بلند و استوانه‌ای شکل سبز با انتهایی سفید رنگ است. تره فرنگی به‌ دلیل فواید سلامتی، طعم، طعم و بافت فریبنده‌اش، به‌طور گسترده در فرهنگ‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب به موارد مهمی که باید درباره تره فرنگی بدانید، پرداخته‌ایم؟

فواید تغذیه‌ای تره فرنگی برای سلامت

تره فرنگی مملو از مواد مغذی است که باعث شده این سبزی خوشمزه عجیب و غریب در نظر متخصصان تغذیه به عنوان یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در نظر گرفته شود. تره فرنگی مانند سایر سبزیجات گونه «آلیوم» سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک کند. علاوه بر این، تره فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، C، K و مواد معدنی مانند فولات، منگنز و آهن است. یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان افزودن این سبزی را به رژیم غذایی روزانه پیشنهاد می کنند، فیبر بالای آن است که به بهبود سلامت گوارش، متابولیسم، سلامت روده و همچنین به مدیریت بهتر وزن کمک می‌کند. در نهایت، این سبزی کم کالری پر از مواد مغذی، گزینه‌ای سالم برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین است و در به بهبود سلامت کلی آن‌ها موءثر است.

می‌توانید در طبخ این غذاها از تره فرنگی استفاده کنید.

سوپ‌ها و خورش‌ها

تره فرنگی معمولا در سوپ‌ها و خورش‌ها استفاده می شود و طعم ملایمی شبیه به پیاز به غذا می‌دهد. طرز تهیه: تره فرنگی را تمیز کرده و خرد کنید و قبل از افزودن به سوپ یا خورش، تفت دهید.

همراه با سبزیجات سرخ شده

تره فرنگی را برش داده و با سبزیجات دیگر تفت دهید تا یک غذای جانبی خوشمزه و مغذی داشته باشید. آن‌ها به خوبی با مواد غذایی مختلف جفت می‌شوند.

کباب تره فرنگی

تره فرنگی را می‌توان کبابی یا برشته کرد تا شیرینی طبیعی آن افزایش یابد. در این کباب از روغن زیتون استفاده و به آن نمک و فلفل بزنید و تا زمانی که نرم نشده آن را بپزید.

کاسرول تره فرنگی

فقط تره فرنگی را خرد کرده و با سبزیجات، سس و گوشت مخلوط کنید تا یک کاسرول پخته خوشمزه درست کنید( کاسرول از ترکیب سیب زمینی پخته با کوفته قلقلی، قارچ و پنیر پیتزا تهیه می‌شود البته می‌توان با افزو دن تره فرنگی به آن طعم جدیدی داد و خاصیت غذایی‌اش را ارتقا داد).

سالاد

از تره فرنگی خام و نازک خرد شده در سالاد استفاده کنید تا طعم ملایمی شبیه پیاز به آن افزوده شود. برای درست کردن این سالاد، تره فرنگی را با انواع سبزیجات تازه جفت کنید و سپس به میل خود سس به آن اضافه کنید.

نودل (رشته فرنگی)

می‌توانید تره فرنگی را به غذاهای مبتنی بر رشته فرنگی اضافه کنید، افزودن این سبزی طعم و بافتی لذیذ به نودل اضافه کرده و آن را سالم‌تر می‌کند./ سلامت

منبع: همشهری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: