پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > 8 دشمن کوچک شدن شکم را بشناسید


کد خبر: ٢٨٥٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/08-١٠:٣٩

در این گزارش با "8 دشمن کوچک شدن شکم" آشنا می‌شوید.

 

آبادان نیوز _ تازه‌های سلامت را با ما بخوانید:

 

چربی احشایی که در قسمت شکم قرار دارد، یکی از مهم ترین مناطقی است که همه افراد در تلاش برای کوچک کردن آن هستند. در این مطلب لیست غذا‌هایی که برای عدم ایجاد چربی شکمی باید از آن‌ها اجتناب کنید، ارائه شده.

 

الکل

متخصصان مدام به ما یادآوری می‌کنند: الکل هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی‌کند و حتی اثر معکوس دارد. هنگامی که الکل وارد بدن می‌شود، این مایع است که ابتدا می‌سوزد تا دوز انرژی لازم برای عملکرد صحیح کل بدن را ایجاد کند. بنابراین، بدن به جای سوزاندن چربی، و در نتیجه امیدواری به اصلاح شکم، مراقب حذف الکل خواهد بود.

تریستا بست، متخصص تغذیه، در این باره می‌گوید: مصرف الکل ممکن است باعث افزایش وزن شود و به دنبال آن سلامتی را به طور جدی تهدید کند. نوشیدنی‌های الکلی کالری بالایی دارند، در حدود ۷ کالری در هر گرم، به این ترتیب یک درشت مغذی محسوب می‌شوند. این تقریباً به اندازه کالری چربی خالص است که حاوی ۹ کالری در هر گرم است.


غذا‌های آماده منجمد

متخصصان خواندن برچسب غذا‌های آماده منجمد را توصیه می‌کنند، زیرا در حالی که برخی ادعا می‌کنند نسبتا سالم و مغذی هستند، اما این موضوع برای همه محصولات صدق نمی‌کند.

تریستا بست معتقد است: وعده‌های غذایی یخ‌زده در صورتی که کالری، چربی‌های ناسالم و قند‌های افزوده زیاد داشته باشند و بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند به افزایش وزن و افزایش خطر چاقی شکمی، که به عنوان چربی احشایی نیز شناخته می‌شود، کمک کنند. مانند هر غذای دیگری، محتوای غذایی غذا‌های منجمد می‌تواند بسیار متفاوت باشد.


غذا‌های فرآوری‌شده

جای تعجب نیست که اگر می‌خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، مجبور باشید غذا‌های فرآوری‌شده را به‌طور کامل از لیست غذا‌های روزانه‌تان حذف کنید.

«جس فدر» متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: اگر می‌خواهید از شر چربی‌های احشایی خلاص شوید، غذا‌های فرآوری‌شده مانند هات داگ، سوسیس، غذا‌های یخ‌زده، غلات شیرین و آب نبات از بدترین خوراکی‌هایی هستند که حتما باید کنار گذاشته شوند. غذا‌های فرآوری‌شده دارای مقادیر زیادی سدیم و سایر مواد نگهدارنده هستند تا آن‌ها را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد. علاوه بر این، چربی‌های ناسالم، قند و کالری بیشتری دارند تا طعمی عالی داشته باشند. همه این‌ها به‌طور قابل توجهی با افزایش چربی احشایی بدن مرتبط است.


شیرینی‌جات

فدر، شیرینی‌جات را هم دشمن کاهش چربی‌های شکمی می‌داند و این طور توضیح می‌دهد که: «محصولات پخته‌شده مانند کوکی‌ها، کیک‌ها، پای‌ها، براونی‌ها و کاپ کیک‌ها، به‌راحتی در بین بدترین چیز‌هایی که می‌توانید هنگام تلاش برای از دست دادن چربی احشایی مصرف کنید، قرار می‌گیرند. محصولات پخته‌شده، مانند غذا‌های فرآوری‌شده حاوی مقدار زیادی از مواد نگهدارنده برای تازه نگه داشتن هستند. به علاوه، آن‌ها سرشار از چربی‌های ناسالم و قند نیز هستند. آن‌ها معمولا حاوی مقدار زیادی کره، مارگارین و خامه هستند که چربی اشباع شده بالایی دارند. این چربی‌ها LDL یا کلسترول بد را افزایش می‌دهند و به افزایش چربی احشایی کمک می‌کنند. شکر و چربی نیز کالری زیادی به رژیم غذایی اضافه می‌کنند که باعث افزایش وزن و افزایش چربی خواهد شد».


غذا‌های سرخ‌شده

بنابر اظهارات این متخصص تغذیه: «غذا‌های سرخ‌شده هم دارای چربی بسیار بالا و کالری ناسالم هستند. این‌ها شامل دسر‌های سرخ‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌شده، دونات، چیپس، سمبوسه و پیراشکی می‌شوند. روغن‌هایی که برای سرخ کردن این غذا‌ها استفاده می‌شوند، دارای چربی‌های اشباع‌شده بالایی هستند که به‌طور قابل‌توجهی به افزایش سطح کلسترول بد و همچنین تجمع چربی احشایی در بدن کمک می‌کند. بنابراین، این دسته از خوراکی‌ها، با اینکه طرفداران زیادی دارند نیز باید از لیست غذا‌های روزانه‌تان حذف شوند».


بستنی

کیاران مکسورلی، یکی دیگر از متخصصان تغذیه درباره چربی‌های شکمی و خوردن بستنی می‌گوید: «بدترین غذا‌ها برای از دست دادن چربی احشایی، غذا‌هایی هستند که قند و چربی‌های بدی دارند، مانند بستنی. زیرا کالری، قند و چربی‌های ناسالم بالایی دارند و مصرف آن‌ها افزایش ذخیره چربی بدن در اطراف معده را به دنبال خواهند داشت. علاوه بر این، بسیاری از بستنی‌ها حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی و نگهدارنده‌هایی هستند که در واقع می‌توانند پاسخ التهابی را در بدن افزایش دهند و کاهش وزن را دشوارتر کنند. خوردن بستنی به‌طور منظم همچنین ممکن است منجر به هوس غذایی شود که می‌تواند حفظ عادات غذایی سالم را دشوارتر کند.


چیپس‌ها

دکتر مکسورلی در ادامه اضافه می‌کند: وقتی سعی می‌کنید چربی احشایی را از دست بدهید، خوردن چیپس‌ها یک انتخاب غذایی غلط است. چیپس‌ها معمولاً کالری بالایی دارند و سرشار از چربی اشباع‌شده، سدیم و سایر افزودنی‌ها هستند. خوردن چیپس ممکن است بیشتر شدن چربی احشایی و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را با خود در پی داشته باشد.


نوشیدنی‌های گازدار

دکتر مکسورلی در پایان به اهمیت حذف نوشیدنی‌های گازدار اشاره می‌کند: «نوشابه‌ها از بدترین خوراکی‌هایی هستند که هنگام تلاش برای از دست دادن چربی احشایی، می‌توانند مصرف شوند. چرا که نوشابه‌ها حاوی مقادیر زیادی قند اضافه‌شده هستند که می‌توانند به سرعت منجر به افزایش وزن شوند و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها نظیر دیابت را بالا ببرند»./ اخبار سلامت

منبع: صداوسیما

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: