پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > توضیحات دانشکده پزشکی آبادان در خصوص دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی


مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص انتشار فیلم دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی در فضای توضیخاتی را ارائه داد.

 

به گزارش آبادان خبر ، حسین کایدخورده در پی انتشار فیلمی مبنی بر دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان در فضای مجازی گفت : به اطلاع همشهریان عزیز ساکن منطقه فیه و روستاهای اطراف این بیمارستان و همچنین فعالان فضای مجازی می رساند که خط تخلیه فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان پس از ته نشینی در حوضچه های سیستم دفع فاضلاب، تصفیه ی آن نیز بر اساس فرآیندهای استاندارد زیست محیطی انجام می شود. ( برای صحت عملکرد مطلوب فرآیند مذکور، ماهیانه به طور مرتب از این حوضچه ها نمونه گیری شده و به آزمایشگاه مرجع که مورد اعتماد سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان است، ارسال می شود که تمام مستندات آن نیز به صورت مکتوب موجود و قابل ارائه به مراجع ذیصلاح می باشد.

همچنین این فاصلاب از طریق خطوط دفع فاصلاب تحت فشار که از سوی اداره آبفای شهرستان در اختیار بیمارستان قرار داده است به خط اصلی فاضلاب شهری هدایت می شود.

بنابراین هیچگونه دفع غیراصولی و غیربهداشتی در مسیر خطوط سیستم انتقال این فاضلاب از بیمارستان تا فاضلاب شهری اتفاق نمی افتد و نکته مهمتر، همانطور که اشاره شد این فاضلاب با عمل تصفیه، بی خطرسازی شده و خطری برای محیط زیست ندارد.

لذا ضمن ارج نهادن به دغدغه های شهروندان محترم بویژه از همراهی مطالبه گران حوزه سلامت (شهروند خبرنگار)، لازم است تا با صراحت اعلام کنیم که مطالب منتشر شده در خصوص دفع سطحی و غیربهداشتی فاضلاب مذکور بی اساس و غیرکارشناسانه بوده و صحت ندارد و اساساً مربوط به فاضلاب بیمارستان نیست.

در پایان از شهروندان محترم و مطالبه گران عزیز خواهشمندیم تا برای صحت مدعا، این مورد را از سازمان متولی (اداره آبفای شهرستان) نیز پیگیری نمایند.

تصاویر پیوستی گویای اتصال سیستم فاضلاب بیمارستان به خطوط اصلی فاضلاب شهری است.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: