پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نقش بزرگان اقوام در ریشه‌کن شدن کرونا پررنگ است


کد خبر: ١٥١٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/07-١٤:١٠

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نقش شیوخ و بزرگان اقوام ، در ریشه‌کنی ویروس کرونا پررنگ است و می توان با همکاری و همدلی بر این ویروس منحوس فایق آمد

 

به گزارش آبادان خبر ، اسماعیل زمانی روز پنجشنبه در دیدار با تنی چند از سران شیوخ این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: شیوخ محترم در ایام محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا که همزمان با اپیدمی بیماری کرونا است به افراد عشیره خود توصیه کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا در صورت بازگشت موج کرونا به منطقه به لحاظ بهداشتی و اقتصادی وارد رکود جدی خواهیم شد.
وی افزود: ما اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم ولی در صورت بازگشت به وضعیت قرمز شرایط بدتری نسبت به گذشته را تجربه خواهیم کرد؛ اگر در ایام محرم مراعات کنیم آسیبی که کرونا در پاییز و زمستان وارد خواهد کرد کمتر از گذشته خواهد بود.
زمانی، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم تاکید کرد و گفت: عزاداری ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از گذشته خواهد بود و سران شیوخ رسالت سنگینی در حفظ سلامت مردم بر عهده خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در ایام عزاداری ماه محرم، سلامت جامعه را به همراه دارد.
وی در خصوص برگزاری مراسم‌های حسینی در شرایط کرونایی با اشاره به درگیر شدن کشور با این بیماری از اسفند پارسال تاکنون افزود: عمده چالش این بیماری حضور در تجمع‌هاست و ضرورت دارد افراد با پرهیز از ازدحام و تجمع در کاهش شیوع این بیماری اقدام کنند.
وی با اشاره به توصیه پزشکان مبنی بر کاهش تجمع‌ها، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه به دلیل شرایط سخت موجود، امکان برگزاری تجمع‌ها نیست، جلسات معرفتی و روضه‌ها به صورت محافل خانوادگی تشکیل شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت این دوران هر مسلمان باید به عنوان یک مُبلغ، با رفتار و کردار خود اشاعه دهنده فرهنگ حسینی باشد.
وی گفت: عزاداری‌ها از فضاهای کوچک به فضاهای باز سوق داده می‌شوند و در صورت امکان عزاداری حسینی به صورت خانوادگی برگزار شود.
زمانی ادامه داد:امیدواریم شما شیوخ مورد تایید مردم ، در اجرای تکلیف و رسالت در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس تاثیرگذار باشید. 

 

منبع:ایرنا

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: