پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > شیوه نامه ۱۶ ماده‌ای در آبادان در حال اجرا


کد خبر: ١٤٤٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/04/09-٠١:٢٨

فرماندار ویژه شهرستان آبادان از امکان بازگشت محدودیت‌ها در این شهرستان خبر داد.

 

آبادان نیوز : فرماندار ویژه شهرستان آبادان از امکان بازگشت محدودیت‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آبادان خبر ، سید زین العابدین موسوی در جلسه ستاد اجرایی مقابله با کرونای آبادان گفت: نباید فکر کرد که همه چیز تمام شده است، ما هنوز در بحران ویروس کرونا به سر می‌بریم و گرفتار آنیم.

وی افزود: به رغم تلاش‌های شبانه روزی که انجام می‌شود به نظر می‌رسد که باید اقدامات جدی تری را انجام دهیم و شهری که امید می‌رفت در اواسط جدول ابتلا در استان باشد اکنون جایگاه خوبی ندارد که امیدواریم با تلاش یکدیگر این وضعیت را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته بیمارستان‌های امام خمینی (نفت) و ۱۷ شهریور (تامین اجتماعی) برای پذیرش بیماران کرونایی به ظرفیت بیمارستان طالقانی اضافه شوند و این یک ضرورت است، پس چیزی تحت عنوان خصوصی وجود ندارد و نباید با یک بیمار کرونایی و یا خانواده اش بد برخورد شود.

متصدی دستگاه نباید در به راننده اجازه دهد فرآیند سوختگیری را انجام دهد و جایگاه دار به عنوان کارفرما باید یک دستمزدی را بابت انجام این کار برای کارگر مربوطه در نظر بگیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان خطاب به مدیران شهری یادآور شد: شما هیچ منتی بر مردم ندارید شما عرضه کننده خدمات هستید. به نظر می‌رسد در این مسیر ستاد کرونا شهرستان نیز ضعیف عمل می‌کند و از این رو واحد حقوقی فرمانداری باید از متخلفان به مراجع قضایی شکایت کند.

موسوی گفت: خاروبارفروشی‌ها و میوه فروشی‌ها و دیگر فروشگاه‌های مشابه باید به خریداران دستکش عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر در ستاد کرونا شهرستان فعالیت دارند، افزود: طرح‌هایی که در آبادان در حال اجراست در هیچ کجا اجرا نمی‌شود، اما باز با مشکل مواجهیم و این بدان معناست که کار نظارت به درستی انجام نمی‌شود.

کسبه متخلف باید تعطیل شوند. از افراد مبتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا مبلغی دریافت نشود و اگر به دلایلی نیاز به انجام اینکار باشد با ما مطرح کنید تا موضوع را حل کنیم.

فوتی‌ها باید توسط تیمی متشکل از مرکز بهداشت، شهرداری، مجموعه آرامستان خضر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن شوند.

برگزاری هرگونه مراسم اعم از عزا و عروسی که به سلامت جامعه آسیب وارد کند، ممنوع است و لذا اگر چنین مواردی مشاهده شود با خانواده فرد متوفی و یا دارای عروسی برخورد قضایی می‌شود و برایش پرونده تشکیل می‌دهیم

از برگزاری تجمعات مذهبی و برگزاری نماز جمعه و جماعات در سطح حسینیه‌ها و مساجد جلوگیری می‌کنیم و تا اطلاع ثانوی حق انجام این کار وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: هیچ باشگاه، سالن ورزشی و یا استخری حق فعالیت ندارند، به سینما‌ها و مراکز نمایش تئاتر اجازه فعالیت و بازگشایی نمی‌دهیم در صورت مشاهده به طور ۱۰۰ درصد پلمپ می‌شوند. قلیان سرا‌ها به طور حتم تعطیل باشند در غیر این صورت برخورد می‌شود. کار گندزدایی از سوی شهرداری به خوبی در حال انجام است و بایستی بر این کار نظارت بهتری شود و مناطق بیشتری تحت پوشش این گندزدایی قرار گیرد.

موسوی تاکید کرد: سیاست ما اجرای دستورالعمل ۱۶ ماده ایست که تنها در شهرستان آبادان در حال اجرا است و امید است نتیجه مطلوب را از آن بگیریم ضمن آنکه به معیشت افرادی که گفتیم در خانه بنشینن نیز توجه داریم و موظفیم آن‌ها را رها نکنیم. توسط آن ۲۰۰ نفری که در قالب ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان سازماندهی کردیم تا هر نفر ۵ مبتلای خود قرنطینه در خانه را کنترل و نظارت کند انتظار می‌رود تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا ویروس را قطع کنیم.

 

 

 



منبع:خبرگزاری صداوسیما 


 

 

 

 

 

 

 




آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: