پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا


کد خبر: ١٣٤٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/01/18-١٤:٤٣

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و تعداد فوت شدگان در شهرهای تحت پوشش این دانشکده خبرداد.

 

آبادان نیوز :رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و تعداد فوت شدگان در شهرهای تحت پوشش این دانشکده خبرداد.

به گزارش آبادان خبر ، دکتر سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس  ۱۷۷ نفر رسیده است گفتک: از این تعداد آبادان ۶۱ نفر، خرمشهر ۹۱ نفر وشادگان ۲۵ نفر هستند.

او افزود:از ۱۷۷ نفر بیمار کرونایی ۱۴۳ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین شمار فوت شدگان را ۱۷ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعدا آبادان ۵ نفر، خرمشهر ۱۰ نفر و شادگان ۲ نفر بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

سلمان زاده با اشاره به اینکه دیروز ۱۹ نفر بستری و ۱۶ نفر ترخیص شدند گفت:در حال حاضر ۸۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بستری هستند.

او تاکید کرد: مردم در خانه بمانند و مراقب افراد پرخطر خانواده باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:هنوز به کنترل نسبی بیماری نرسیده ایم و اگر محدودیت‌ها رفع شود ممکن است شاهد افزایش بیشتر موارد مثبت بیماران کرونایی باشیم.

سلمان زاده گفت:هشدار می‌دهم که شرکت در تجمعات و حضور در بازار افزایش آمار بیماران در روز‌های آینده را رقم می‌زند.

او در پایان افزود:سه بیمار مبتلا در خرمشهر با هم در مراسم عروسی شرکت کرده بودند.

ویروس کرونا که رسما کووید - ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: