پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > هیچ گونه علائمی از بیماری کرونا یافت نشد


کد خبر: ١٢٩٣٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/11/15-١٦:٣٤

فرماندار ویژه آبادان:هیچ گونه موردی از ویروس کرونا در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده است.

 


آبادان نیوز:فرماندار ویژه آبادان گفت:هیچ گونه موردی از ویروس کرونا در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده است.

به گزارش آبادان خبر،زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای سلامت با تاکید بر کنترل جو روانی جامعه به ویژه در فضای مجازی گفت: نباید به کسانی که در این زمینه تخصصی ندارند اجازه اظهار نظر داده شود.

او به ورود کشتی چینی در آبادان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه زمان و مبدا حرکت این کشتی ربطی به منشاء شیوع کروناویروس ندارد جای هیچ گونه نگرانی نبود اما با حساسیت کامل تمام مراقبت های لازم انجام شد و هیچ گونه علائمی از این بیماری یافت نشد. محموله کشتی هم کاملا شستشوی عفونی شده است.

سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم گفت: کروناویروس یک ویروس جدید نیست ویروسی است که هر بار با تغییر شکل شرایط جدیدی را برای جامعه انسانی ایجاد می کند اما میزان مرگ و میر آن بسیار کم است.

او افزود: بیمارستان ها آمادگی کامل را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری دارند و با تجهیز مراکز درمانی تا حد ممکن از شیوع آن جلوگیری می‌کنیم.

صحبت درباره ماهیت این ویروس و نحوه مقابله با آن از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد و البته اینکه نیاز است و مردم راه های پیشگیری از این ویروس را آموزش ببینند.

در این جلسه همچنین به وضعیت توریستی و تردد بسیار زیاد مسافران خارجی و مراقبت بیشتر ماموران بهداشت و درمان اشاره شد.

سلمان زاده گفت: پایش ها از محموله های مختلف و مسافران خارجی و هتل ها ادامه دارد و تاکنون هیچ موردی از کرونا ویروس در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده است.

برخی مصوبات شورای سلامت

اصلاح شکستگی های آب و فاضلاب و کانال های دفع آب در سطح شهرستان های آبادان خرمشهر و شادگان و جلوگیری از جاری شدن آب های سطحی و آلوده در محیط و همچنین تلاش برای مدیریت دفع آبهای سطحی از دیگر مواردی بود که فرماندار در این نشست بر تصویب آنها تاکید کرد. تعیین تعداد منهل های بدون در و پوشاندن منهل ها به منظور جلوگیری از خطرات آن از دیگر مصوبات این نشست بود.

لزوم رعایت بهداشت فردی

محمد حیدری فرماندار خرمشهر هم که در این نشست با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و خانوادگی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که بهداشت و درمان سلامت و امنیت غذایی مرز جغرافیایی نمی شناسد.

او  با بیان اینکه در حوزه بهداشت می توان با پیشگیری از هزینه های سنگین درمان جلوگیری کرد گفت: اشکالات زیربنایی از سالهای گذشته در آبادان و خرمشهر تبدیل به معضلاتی شده که می تواند زیست انسانی را دچار مشکلات زیادی کند.

فرماندار خرمشهر تاکید کرد: در شرایط کنونی نیاز به تدوین استانداردهای لازم برای سلامت و زیست انسانی است و باید مراقب باشیم بر اساس رقابت های سیاسی تصمیم گیری نکنیم.

حیدری افزود: وزارت بهداشت ضامن سلامت مردم است و لازم است نظام روانشناسی جامع ای در این منطقه تدوین شود تا اسباب نشاط اجتماعی فراهم شود.

فرمانداران آبادان و خرمشهر هم چنین با انتقاد از انباشت مصوبات در جلسات مختلف این را هم گفتند که درست است در مسیر اجرایی شدن بسیاری از مصوبات مشکلات و موانعی وجود دارد اما باید به دنبال اقدام مفیدی باشیم.

کاهش جمعیت خطری جدی

کاهش میزان جمعیت در آبادان و خرمشهر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد در همین راستا کارگروه علل و عوامل این موضوع با اعضای تاثیرگذار تشکیل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان هم گفت: از آنجایی که امکانات کافی برای افزایش فرزندآوری در کشور وجود ندارد نیاز به راهکارهای تشویقی داریم.

او تاکید کرد: اگر حساسیتی که روی کروناویروس وجود دارد بر این موضوع متمرکز شود و مسئله جمعیت به اندازه کافی جدی گرفته شود با این چالش برخورد نخواهیم کرد.

سگهای ولگرد

 

موضوع دیگری که به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این جلسه مطرح شد تعداد سگ‌های ولگرد در منطقه است که از نظر روانی هزینه و شکایت مردمی تاثیرات مختلفی را در پی داشته و اینکه عقیم سازی آنها با توجه به پرهزینه بودن آن راهکار مناسبی نیست و البته باعث حفظ جمعیت فعلی هم می شود در این راستا از اعضا تصمیم گرفتند با تشکیل کارگروهی در همین رابطه پیشنهادات جدیدی را ارائه بدهند.

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،فرمانداری آبادان،ویروس کرونا،کرونا ویروس،فرماندار ویژه آبادان،زین العابدین موسوی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: