پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تشریح برنامه‌های هفته اطلاع‌رسانی ایدز دانشکده پزشکی آبادان


کد خبر: ١٢٤٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/09/06-١٠:٢٨

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌های هفته اطلاع‌‎رسانی ایدز در این دانشکده را تشریح کرد.

 

آبادان نیوز : معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌های هفته اطلاع‌‎رسانی ایدز در این دانشکده را تشریح کرد.

به گزارش آبادان خبر  ، دکتر آرش یلالی صبح امروز اظهار داشت: آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه اچ‌آی‌وی و ايدز يكي از استراتژي‌هاي برنامه كشوري پيشگيري از این بیماری در كشور است، به همین خاطر تعيين يك مقطع زماني خاص در سال براي برجسته‌سازي موضوع و حساس كردن سیاستگزاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع اچ‌آی‌وی و ايدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسيار ضروري است.

وی افزود: در ايران اين مقطع زماني خاص همزمان با ساير كشورهاي جهان در نظر گرفته شده است و به عنوان «روز جهاني ايدز» در تقويم رسمي كشور گنجانده شده است. نظر به اينكه موضوع ايدز صرفاً يك موضوع بهداشتي نبوده و داراي ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و غيره نيز است به منظور اطلاع‌رساني مناسب در اين خصوص هفته اطلاع‌رسانی ایدز  از  15 -9  آذر ماه  مدنظر قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه بدین منظور این دانشکده فعالیت‌هایی را در این مقطع زمانی انجام می‌دهد افزود: برگزاری کمیته هماهنگی مصوبات هفته اطلاع‌رسانی اچ‌آی‌وی، نواختن زنگ مدرسه در دبیرستان‌ها و مصاحبه مدیر گروه واجد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها از جمله این برنامه‌ها هستند.

برگزاری کلاس آموزش مداوم، برگزاری همایش ایدز با همکاری منطقه آزاد اروند، دایر کردن چادر اطلاع‌رسانی اچ‎‌آی‌وی، راه‌اندازی اتوبوس ایدز و برگزاری کمپین اطلاع‌رسانی ایدز از دیگر اقداماتی بود که دکتر یلالی به آنها اشاره کرد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: