پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پیشگیری از آنفلوانزا با ورود به ماه‌های سرد سال


کد خبر: ١٢٣٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/08/23-٠١:١٠

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان توصیه‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا با توجه نزدیک شده به ماه‌های سرد سال بیان کرد.

 

آبادان نیوز : معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان توصیه‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا با توجه نزدیک شده به ماه‌های سرد سال بیان کرد.

به گزارش آبادان خبر ، دکتر آرش یلالی صبح روز چهارشنبه اظهار داشت: شست‌وشوي دست‌ها بخصوص بعد از سرفه كردن، عطسه كردن و دست‌زدن به بيني و دهان، پوشاندن دهان در زمان سرفه يا عطسه كردن و استفاده از دستمال كاغذي و معدوم‌ساختن صحيح آن بعد از هر بار مصرف از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا هستند.

وی پرهيز از حضور در اماكن تجمعي و شلوغ در موقع بيماري، ماندن در منزل و پرهيز از تماس با ديگران در هنگام بيماري و استفاده از درمان طبي مناسب با نظر پزشك را از دیگر توصیه‌های لازم برای عدم ابتلا به بیماری یادشده برشمرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بر اساس اطلاعات سامانه مراقبت سندرمیک تعداد بیماران مشکوک به آنفلوانزا مراقبت‌شده در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای مهرماه تا کنون 720 نفر شبه‌آنفلوانزا و تعداد موارد مراقبت‌شده شدید تنفسی و بستری بیمارستانی که نمونه‌گیری آنفلوانزا از آنها تهیه شده است 61نفر بوده است، با ورود  به ماه‌های سرد سال ضرورت آموزش و بازآموزی نیروهای فنی و عملیاتی و عموم مردم با استفاده از روش‌های غیردارویی در حال انجام است.

وی به برخی از اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از آنفولانزا اشاره کرد و افزود: برگزاری یک جلسه آموزشی ویژه توسط مدیران گروه‌های آموزشی برای رده‌های آموزش(دانشجویان ،متخصصان) ، بالاخص افرادی که دوره آموزشی خود را در بیمارستان یا مراکز آموزشی در طی ماه‌های سرد سال می‌گذرانند و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای تمامی اساتید از جمله این اقدامات هستند.

دکتر یلالی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل پزشکی و پرستاری و سایر رده‌های ارائه خدمات در زمینه بیماری‌های واگیر حاد تنفسی، آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت دانشجویی تحت پوشش در زمینه راه‌های انتقال، گسترش، کنترل، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی حاد واگیر با تاکید بر بیماری آنفلوانزا نیز اجرایی خواهند شد.

وی بیان کرد: هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عمومی، بکارگیری ظرفیت داوطلبان از جمله رابطان و سفیران سلامت محلات و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای محلی و استانی نیز از اهم برنامه‌های در نظرگرفته شده در این فصل هستند.

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: