پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > امیکرون اولین قربانی خود را گرفت


کد خبر: ٢٣٥٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/16-١٢:١٩

سویه امیکرون کرونا در هند اولین قربانی خود را گرفته و رویه عادی زندگی در بسیاری از کشور‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

 

به گزارش آبادان خبر، وزارت بهداشت هند از درگذشت اولین قربانی سویه امیکرون در هند خبر داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، مردی ۷۴ ساله در ایالت غربی راجستان جان خود را بر اثر ابتلا به سویه امیکرون کرونا از دست داد. روزنامه ایندین اکسپرس نیز در این خصوص گزارش داد که بیمار پس از ۱۵ روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داده است و پیش از این واکسینه نیز شده بود.

هند تا کنون دو هزار و ۶۳۰ مورد ابتلا به سویه امیکرون را ثبت کرده است.

بیش از ۹۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا روز پنجشنبه گزارش شده است. این آمار نسبت به هفته گذشته افزایشی شش برابری داشته است. هند تا کنون بیش از ۳۵ میلیون مورد ابتلا به کووید و ۴۸۲ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری را گزارش داده است.

مقامات بهداشتی نروژ در پی افزایش شیوع کرونا پیام‌های تهدید آمیز دریافت می‌کنند
از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مقامات بهداشتی نروژ، از جمله مدیر موسسه بهداشت عمومی نروژ (FHI)، کامیلا استولتنبرگ، خواهر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در بحبوحه هجوم سویه امیکرون پیام‌های تهدید آمیز دریافت کرده اند.

دستیار استولتنبرگ در این خصوص گفته است هر روزه پیام‌های زیادی که شامل عصبانیت، ناامیدی، توهین‌های نسبتا شدید و حتی تهدید‌های آشکار برای زندگی و سلامت کارکنان ما می‌شوند دریافت می‌کنیم.

وزیر بهداشت نروژ تهدیدات علیه مقامات بهداشت را «غیرقابل قبول» خواند. وی گفت متوجه فشار منفی فزاینده در بحبوحه همه‌گیری شده است و اینکه خودش نیز پیام‌های ناپسند از جمله نظرات بی‌ادبانه‌ای در فیس‌بوک دریافت کرده است.
نروژ این روز‌ها شاهد موج بی‌سابقه‌ای از همه‌گیری کرونا است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور ثبت شده است.

زنجیره تامین کالا در استرالیا مختل شده است
جولان اُمیکرون در جهان به حدی رسیده که رسانه های خبری گزارش دادند همه‌گیری در استرالیا روز پنجشنبه به اوج خود رسیده است و قوانین مربوط به قرنطینه باعث کمبود نیروی کار شده است.

به گزارش رویترز، استرالیا تا کنون بیش از ۷۲ هزار مورد ابتلای جدید را گزارش کرده است که بسیار بیشتر از ۶۴ هزار مورد در روز گذشته آن است و بسیاری از متخصصان بر این باورند که بدترین وضعیت هنوز در راه است.

در پی افزایش تعداد مبتلایان و به تبع قرنطینه آن‌ها نیروی کار کاهش پیدا کرده است. در همین راستا مقامات الزامات مربوط به ارائه تست منفی کووید را کاهش داده اند و طول دوره قرنطینه را نیز کم کرده اند.

مقامات ایالت نیو ساوث ولز به کارفرمایان اعلام کرده اند ارائه تست منفی کرونا برای افرادی که به تازگی در تماس با افراد مبتلا بوده اند لازم نیست.

اتحادیه کارکنان حمل‌و‌نقل استرالیا اعلام کرده اند که حدود ۵۰ درصد رانندگان کامیون به دلیل پروتکل‌های کووید در قرنطینه قرار گرفته اند و این امر زنجیره تامین کالا استرالیا را تحت فشار قرار خواهد دادو

در این میان، گزارش‌های زیادی مبنی بر خالی بودن قفسه فروشگاه‌ها منتشر شده است.

 

 

هند،کرونا،امیکرون،قرنطینه،وزارت بهداشت هند،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: