پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سناتورهای ارشد آمریکا در دام کرونا


کد خبر: ٢٣٢٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/29-١٠:١٧

دو سناتور ارشد ایالات متحده آمریکا از ابتلای خود به ویروس کووید ۱۹ علیرغم دریافت سه نوبت واکسن خبر دادند.

 

به گزارش آبادان خبر، دو سناتور آمریکایی از ابتلای خود به ویروس کرونا علیرغم دریافت واکسن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست آمریکا که در قرنطینه به سر می برد در صفحه توئیتر خود نوشت که به صورت مرتب تست کرونا می داده است و در حالی که اوایل هفته تست وی منفی بوده روز یکشنبه به صورت غیرمنتظره مثبت اعلام شده است.

وی در عین حال از ابتلای خفیف خود به کرونا به دلیل دریافت واکسن خبر داد و از همه خواست که نسبت به واکسیناسیون در مقابل کرونا اقدام کنند.

از سوی دیگر، «کوری بوکر» سناتور ایالت نیوجرسی هم از ابتلای خود به ویروس کووید ۱۹ با علائم خفیف با وجود دریافت سه نوبت واکسن خبر داد.

این در حالی است که برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که شیوع سریع ویروس کرونای اومیکرون در سراسر آمریکا سیستم مراقبت بهداشتی این کشور را زمین گیر خواهد کرد.

در حالی که تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونای اومیکرون در حال انجام است، به گفته کارشناسان، شیوع سریع این ویروس در سراسر آمریکا احتمالاً سیستم مراقبت بهداشتی این کشور را زمین گیر خواهد کرد.

گفته شده که انتظار می‌رود این نوع ویروس کرونا در هفته‌های آینده به سویه غالب در سراسر آمریکا تبدیل شود.

کارشناسان می‌گویند که پس از گذشت نزدیک به دو سال از یک بیماری همه گیر که باعث مرگ بیش از ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا و فشار بیش از حد به بیمارستان‌ها شده است، سیستم درمانی آمریکا شانس چندانی برای مقابله با موج جدید کرونا ندارد، بویژه آنکه هنوز ثابت نشده که کرونای اومیکرون در برابر سویه های قبلی شدت عفونت کمتری دارد.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده در روز جمعه به طور میانگین روزانه ۱۲۱۷۰۷ مورد جدید کووید -۱۹ را ثبت کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که در چهارده ایالت تعداد بیماران طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل حداقل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین مقامات بهداشتی کالیفرنیا روز جمعه گفتند که شاهد روند صعودی تعداد بستری‌ها هستند و بر نیاز به واکسیناسیون و واکسن‌های تقویت‌کننده تاکید کردند. در نیویورک نیز مقامات گفتند که بالاترین میزان بستری شدن در بیمارستان را در مقایسه با ماه‌های گذشته ثبت کرده‌اند.

 

 

آمریکا،کرونا،واکسن کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: