پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط خبر‌های مهم جهان در ۳۰ شهریور


کد خبر: ٢٢٧٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/30-١٧:٢٦

اظهار نظر مقامات اروپایی درباره برجام و پیروزی حزب روسیه متحد نزدیک به ولادیمیر پوتین در انتخابات پارلمانی روسیه از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۲۹ میلیون و ۸۱۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۴ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تاکنون بیش از ۲۰۶ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

فرانسه: با ایران درباره برجام گفت‌وگو می‌کنیم

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه ضمن تکرار ادعا‌های خود درباره کشورمان گفت «با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، درباره برجام گفت‌وگو می‌کنیم.»

دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران

«آنتونی بلینکن» و «لیز تراس»، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره موضوعاتی مانند ایران و افغانستان رایزنی کردند.

استقبال اولیانوف از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی با انتشار پیامی در توییتر خود ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بهبود یابد.

استقبال «گروسی» از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در توییتر خود نوشت که از «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان استقبال کرده است.

حزب روسیه متحد پیروز انتخابات پارلمانی روسیه شد

حزب حاکم «روسیه متحد» نزدیک به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، با کسب حدود ۵۰ درصد از آرا، پیروز انتخابات پارلمانی در این کشور شد.

قانون جدید انتخابات تونس

«قیس سعید»، رئیس جمهور تونس قانون جدید انتخابات را در این کشور اعلام کرد و وعده داد که نخست وزیر جدید به زودی تعیین خواهد شد.

انتقاد اروپا از توافق آمریکا و استرالیا

«چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا به توافق میان آمریکا و استرالیا انتقاد کرده و گفت که واشنگتن در این زمینه با بی صداقتی عمل کرده است.

بورل: نشستی با ایران در نیویورک نداریم

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد که نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار نخواهد شد.

آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،کرونا
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: