پست الکترونیک جمعه ١٤ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > کرونا جان بیش از ۴۰۰ هزار هندی را گرفت


کد خبر: ٢١٣٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/11-١١:٣٤

شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در هند از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت.

 

به گزارش آبادان خبر، شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در هند امروز (جمعه) از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد؛ به طوری که نیمی از این قربانی‌ها در موج دوم کرونا در چند ماه گذشته که کرونا که سیستم بهداشتی این کشور را تحت فشار قرار داده، جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعاتی که امروز، جمعه از سوی وزارت بهداشت هند منتشر شده است، این کشور که دومین کشور پر جمعیت جهان به شمار می‌آید، در ۲۴ ساعت گذشته مرگ ۸۵۳ نفر دیگر را به ثبت رساند.

همچنین طبق اطلاعات خبرگزاری رویترز، یکصد هزار نفر اخیر از قربانیان کرونا در این کشور، در ۳۹ روز گذشته جان خود را از دست داده اند.
کارشناسان بهداشتی بر این باورند که احتمالا هند به شکل قابل ملاحظه ای، آمار مرگ و میر را پایین‌تر اعلام کرده است و شمار واقعی جان باختگان احتمالا به یک میلیون و یا بالاتر از این مقدار می‌رسد.

«ریجو ام جان» استاد کالج علوم اجتماعی در جنوب شهر کوچی در این خصوص گفت: محاسبه پایین آمار مرگ و میر چیزی است که در ایالت‌های مختلف هند به دلیل عقب ماندگی سیستم کشور رخ داده است و این بدان معناست که ما هرگز تصور درستی از اینکه چه تعداد مردم در این موج دوم جان خود را از دست داده اند، نخواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، هند از زمان شیوع کرونا ۳۰.۴۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. این کشور دومین کشوری بعد از آمریکاست که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. آمریکا با ثبت بیش از ۳۴ میلیون، رتبه نخست را داراست.
آمریکا تا کنون مرگ بیش از ۶۲۰ هزار نفر را بر اثر کرونا به ثبت رسانده است. همچنین حدود ۵۱۸ هزار نفر در برزیل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

هند،ویروس کرونا،وزارت بهداشت هند،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: