پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > ترامپ برای تجارت تسلیحاتی با ایران مجازات تعیین می کند


کد خبر: ١٥٥٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/28-٠٢:٠٧

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا فرمان اجرایی را صادر کند که به موجب آن، هر فرد یا نهادی که تحریم تسلیحاتی متعارف علیه ایران را نقض می کند، تحریم می شود.

 

به گزارش آبادان خبر، سه منبع آگاه روز پنج شنبه اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد یک فرمان اجرایی را امضا کند که به وی اجازه می‌دهد تا هر فرد یا نهادی که تحریم تسلیحاتی متعارف علیه ایران را نقض کند، مورد تحریم قرار دهد.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اظهار داشتند که پیش بینی می‌شود این فرمان اجرایی طی روزهای آینده صادر شود و به رئیس جمهور آمریکا امکان می‌دهد تا ناقضان را با تحریم‌های ثانویه مجازات کرده و آنها را از دسترسی به بازار ایالات متحده محروم می‌کند.

کاخ سفید و هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

گفتنی است که دلیل اصلی این اقدام آمریکا انقضای قریب الوقوع تحریم تسلیحاتی ایران و تلاش واشنگتن برای تهدید و ارعاب بازیگران خارجی است که در صورت خرید یا فروش تسلیحات به ایران با تحریمهای ایالات متحده مواجه خواهند شد.

تحت توافق هسته ای ۲۰۱۵ منعقده میان ایران و شش قدرت بزرگ- انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده- تحریم تسلیحاتی متعارف سازمان ملل روز هجدهم اکتبر سال جاری و اندکی پیش از انتخابات سوم نوامبر آمریکا به پایان می رسد.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا که در ماه مه ۲۰۱۸ از توافق هسته ای مزبور موسوم به برجام خارج شده، ادعا می کند که با فعال کردن «مکانیسم ماشه» تمام تحریمهای سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی در ساعت ۲۰ شامگاه شنبه (به وقت محلی و بامداد روز یکشنبه به وقت گرینویچ) مجدداً برقرار می شود.

 

مکانیسم ماشه،توافق هسته ای،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،رئیس جمهور آمریکا،دونالد ترامپ،تحریم تسلیحاتی،سازمان ملل 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: