کد خبر: ٢٩٠٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/03/20-١١:١٢

بسته‌ خبری اجتماعی

آخرین‌‌های اجتماعی آبادان

در‌‌ این بسته‌‌‌ ‎خبری به تشریح آخرین اخبار اجتماعی آبادان می پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ آخرین‌های اجتماعی آبادان را اینجا بخوانید:

 

دستگیری سارقان مسلح آبادان

 

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو‌های داخلی و خارجی در این شهرستان و سایر نقاط استان بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان با اقدامات پیچیده اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه اعضای یک باند ۴ نفره که به صورت مسلحانه اقدام به سرقت انواع خودرو شامل (سانتافه، توسان و پژو) می کردند را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری یادآور شد: ۵ قبضه سلاح جنگی، ۵ عدد النگو طلا، یک جفت گوشواره طلا، ۱۲ دستگاه گوشی موبایل، یکدستگاه خودرو ۲۰۷ سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف شد.

رییس پلیس آبادان ادامه داد: سارقان مسلح و اعضای یک باند حرفه‌ای و خطرناک بودند که سابقه قتل، ایجاد رعب وحشت، تهدید با سلاح گرم و انواع سرقت مسلحانه را در کارنامه خود داشته و تحت تعقیب سه استان همجوار بوده اند.  

این مقام انتظامی از دستگیری باند ۴ نفره سارق مسلح دیگر که در سرقت منزل و تلفن همراه فعالیت داشتند خبر داد و گفت: سارقان در بازجویی به ۲۰ فقره سرقت طلاجات از منازل و همچنین تلفن همراه اعتراف کردند.

سرهنگ کشوری خاطرنشان کرد: علیه سارقان پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند./ اخبار آبادان


دستگیری 8مرد مسلح در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: طرح پاکسازی مناطق جرم خیز با هدف برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز و عاملان تیراندازی با محوریت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در سطح شهرستان اجراء گردید که دراین طرح تعداد 8 قبضه سلاح جنگی و شکاری شامل 6 قبضه سلاح جنگی و 2 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط گردید.

سرهنگ کیومرث کشوری گفت: در این رابطه 8متهم دستگیر که 3نفر از این متهمین عامل تیراندازی غیرمجاز می باشند.

رییس پلیس آبادان تصریح کرد: علیه متهمان پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ کشوری درخاتمه خاطرنشان کرد: پلیس به افرادی که به هر نحو مخل نظم و امنیت شهروندان باشند بدون اغماض قاطعانه برخورد خواهد کرد./ خبر آبادان


بازداشت عاملان تیراندازی در خرمشهر

سرهنگ نجم‌الدین سهرابی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره تیراندازی در برخی مناطق، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق به شناسایی سه نفر در این رابطه شدند و در عملیات‌هایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و در این راستا سه قبضه سلاح شکاری به همراه ۹۱ فشنگ مربوطه، دو قبضه کلت کمری به همراه ۱۶ عدد فشنگ مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از فعالیت‌های مجرمانه، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند./ اخبار آبادان


قتل مرد جوان در خرمشهر

فرمانده انتظامی خرمشهر درتشریح این خبر اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل با اسلحه گرم در یکی از محلات شهرستان خرمشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نجم الدین سهرابی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی در عملیاتی قاتل را در کمتر از 72 ساعت در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه کلت کمری ، 20 فشنگ و 2 تیغه خشاب مربوطه از وی کشف شد.

رییس پلیس خرمشهر بااشاره به اینکه متهم انگیزه خود را از بزه ارتکابی مشکلات شخصی با مقتول عنوان داشت، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد./ خبر آبادان


دستگیری ۸۰متهم در آبادان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان گفت: با مشارکت یگان‌های انتظامی این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با محوریت پلیس پیشگیری در سطح شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ رضا اشیری گفت: دراجرای این طرح ماموران ۱۲ خرده فروش مواد مخدر، ۴ نفر معتادمتجاهر و ۲ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر و ۵ دستگاه انواع خودرو و ۳۱ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

بنابه گفته این مقام انتظامی، درادامه این طرح ۲۹ نفر به جرم سرقت و ۳۳ نفر به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف دستگیر و ۹۷ مورد حکم جلب اجرا گردید.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اشیری گفت: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی برابر قانون برای افزایش سطح امنیت و آرامش مردم آبادان همچنان ادامه دارد و با مخلان نظم و آرامش مردم برخورد جدی صورت می‌گیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی آبادان همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند./ اخبار آبادان


دستگیری سارقی که در مرخصی مرتکب جرم شد

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: پس از اعلام چند فقره سرقت موتور سیکلت از مقابل یکی ازبیمارستان‌های این شهرستان و لین یک احمد آباد موضوع در دستورکار قرار گرفت و تیمی از ماموران کلانتری ۱۵ احمد آباد، برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

به گفته او، ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی وتحقیقات میدانی ضمن شناسایی فرد سارق باهماهنگی قضایی موفق شدند طی یک عملیات پلیسی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ کشوری از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه سارق خبر داد و تصریح کرد:متهم دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت بوده و به همین اتهام به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شد که با دریافت اعطای مرخصی در دوران محکومیت مرتکب سرقت شد.

فرمانده انتظامی آبادان از معرفی متهم به دستگاه قضایی خبر داد و گفت:متهم پس از دریافت صدور قرار توسط قاضی مربوطه، برای ادامه محکومیت به زندانی در یکی از استان‌های دور دست تبعید شد./ خبر آبادان


دستگیری 5سارق تحت تعقیب در آبادان

رییس پلیس آبادان درتشریح این خبر گفت: دستگیری متهمان تحت تعقیب قضائی و انتظامی با به کارگیری تمام توان و امکانات در جهت امنیت و آرامش شهروندان، توسط پلیس در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ کیومرث کشوری افزود: در اجرای این طرح ماموران کلانتری 13 قدس آبادان موفق شدند 5 نفر متهم سابقه دار را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح دهند.

رییس پلیس آبادان اظهار کرد: هدف پلیس ایجاد رضایتمندی شهروندان است و باید تمام سعی و تلاشمان بر این باشد که با برخورد با متخلفان، آرامش را به مردم هدیه کنیم./ اخبار آبادان


بازداشت سارقان حرفه‌ای خانه‌های آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان درتشریح این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی در برخی ازنقاط  آبادان موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین بصورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث کشوری ادامه داد: دراین راستا مأمورین دایره تخصصی تجسس کلانتری 13 قدس آبادان با استفاده از منابع اطلاعاتی و مخبرین و همچنین استفاده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی 4 متهم سابقه دار دراین زمینه شدند.

این مقام انتظامی گفت: مأموران پس از هماهنگی بامرجع قضایی در چندعملیات جداگانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری اظهار کرد: دربازرسی از مخفیگاه سارقان، اجناس سرقتی متعلق به مالباختگان واماکن عمومی کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آبادان گفت: متهمین دربازجویی‌های فنی به چندین فقره سرقت معترف گردیدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند./ خبر آبادان


دستگیری سارقان مسلح در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه به عنف از شهروندان توسط سرنشین و راکب یکدستگاه موتورسیکلت موضوع بلافاصله در دستور این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث کشوری اضافه کرد: ماموران تخصصی کلانتری 15 احمد آباد پس از جمع آوری اطلاعات و انجام تحقیقات نامحسوس میدانی، موفق به شناسایی یکی از سارقان (سرنشین مسلح موتورسیکلت) شده و در عملیات ضربتی متهم را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهش دستگیر، با ارسال پرونده به پلیس آگاهی، سریعا کارآگاهان پلیس پس از بازجویی فنی پلیسی  از سارق، تعداد یک قبضه سلاح کمری بکار رفته در سرقت ها همراه با یک دستگاه خودرو پژوپارس مسروقه از خرمشهر را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهش کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه سارق دستگیر شده تاکنون در بازجویی با ماموران پلیس آگاهی به 24 فقره سرقت شامل؛ 10 فقره مسلحانه موتورسیکلت،خودرو و طلاحات،7 فقره کابل برق عادی و 7 فقره گوشی تلفن همراه ازشهروندان معترف گردید.

رییس پلیس آبادان درادامه از شناسایی 11 نفر از مالباختگان و تحویل خودرو مسروقه به مالک خرمشهری خبر داد و گفت: متاسفانه سارق مسلح دستگیر شده دارای سوابق کیفری متعدد از جمله آدم ربایی، حمل دو قبضه سلاح جنگی و تیراندازی غیرمجاز و همچنین سرقت موتورسیکلت بوده که پس از آزادی با وثیقه تحت تعقیب قضایی بوده است.

سرهنگ کشوری درخاتمه ضمن معرفی متهم به دادسرا از مقامات قضایی خواست تا اجازه ندهند اینگونه مجرمان جرائم خشن به راحتی با سپردن وثیقه آزاد چرا که با تکرار جرم هزینه امنیت شهروندان را بالا می برند./ اخبار آبادان


بازداشت سارقان مسلح خودرو و موتورسیکلت در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری درتشریح این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و موتورسیکلت در سطح شهرستان موضوع شناسایی سارقان بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تصریح کرد: مأموران کلانتری ۱۳ قدس با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی ابتدا مخفیگاه سارق مسلح خودرو را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند، تعداد 2 دستگاه خودرو پژو پارس سرقتی از ماهشهر  و آبادان همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری به کار رفته در صحنه های سرقت کشف و ضبط شد .

سرهنگ کشوری از محاصره و دستگیری 1 سارق مسلح موتور سیکلت توسط ماموران پلیس حین انجام وظیفه و گشت زنی خبر داد و افزود: از سارق دستگیر شده یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط گردید.

رییس پلیس آبادان درخاتمه بابیان این که متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیسی تاکنون به 23 فقره سرقت وسائط نقلیه، شامل: 4 فقره سرقت مسلحانه خودرو، 3 فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و 16 فقره عادی در این زمینه معترف شدند، گفت: علیه متهمان پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند./ خبر آبادان


دستگیری 11 مرد مسلح در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان اظهار کرد: طرح پاکسازی مناطق جرم خیز با هدف برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز و عاملان تیراندازی با محوریت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و استفاده از ظرفیت کلانتری و پاسگاه در سطح شهرستان اجراء گردید که تعداد 11قبضه سلاح جنگی و شکاری شامل 8 قبضه سلاح جنگی و 3 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط گردید.

سرهنگ کشوری از دستگیری 2 عامل تیراندازی غیرمجاز در مراسمات خبر داد وتصریح کرد: علیه متهمان پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

رییس پلیس آبادان درخاتمه خاطرنشان کرد: پلیس به افرادی که به هر نحو مخل نظم و امنیت شهروندان باشند بدون اغماض قاطعانه برخورد خواهد کرد./ اخبار آبادان


دستگیری 18 سارق در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در تشریح این خبر گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز و طرح ویژه پلیس برای تحت نظر گرفتن سارقان سابقه‌دار و همچنین به منظور افزایش ایمنی محلات در آستانه عید نوروز، با همکاری عوامل پلیس آگاهی کلانتری ۱۸ ذوالفقاری، کلانتری 13 قدس و پاسگاه ابوشانک طرح ویژه برخورد با سارقان و زورگیران در سطح شهرستان آبادان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این طرح طی 48 ساعت گذشته اجراء شد، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد مجرمان 2 خرده فروش مواد مخدر و 18 سارق و زورگیر که به شکل فردی یا در قالب باند اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان کرده بودند، شناسایی و در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند، از مخفیگاه آنان 3 دستگاه موتور سیکلت سرقتی، 4 دستگاه گوشی موبایل مسرپقه، 2 دستگاه موتور کولر دوتیکه، 3 دستگاه سیلندر گاز، 14 کیلو سیم مسی متعلق به کابل برق هوایی، 2 قبضه سلاح جنگی کمری، یک قبضه سلاح شورشی وینچسترو مقدار تقریبی 700 گرم مواد مخدر از نوع ماری جوآنا کشف و ضبط شد.

سرهنگ کشوری با بیان اینکه این افراد در اعترافات اولیه به سرقت و زورگیری اعتراف کرده‌اند،

این مقام انتظامی همچنین به بازداشت 11 سارق موتوسیکلت، موبایل، سیم برق و انهدام باند 4 نفره سرقت از منازل اشاره کرد و گفت: اعضای این باند با شناسایی منازل هنگام عصر وارد خانه‌ها شده و در شرایطی که ساکنان برای خرید یا امور دیگر از خانه خارج شده بودند اقدام به سرقت اقلام گران‌بهاء می‌کردند که این افراد نیز دستگیر شدند.

رییس پلیس آبادان با بیان اینکه در آستانه نوروز با هماهنگی مقام قضایی مقرر شد تا به سارقان سابقه‌دار در ایام عید مرخصی داده نشود، افزود: 18 سارقی که در این طرح دستگیر شده‌اند عمدتا  دارای سابقه‌ کیفری در این زمینه  و برخی از آنان نیز معتاد به مصرف مواد مخدر هستند./ خبر آبادان


کشف بیش 11 هزار مواد محترقه در خرمشهر

سرهنگ نجم‌الدین سهرابی، فرمانده انتظامی خرمشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی خرمشهر با کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد محترقه در 3 واحد صنفی در سطح این شهرستان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، محل های مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی کردند.

رییس پلیس خرمشهر بیان داشت: ماموران در بازرسی از واحدهای صنفی، 11 هزار و 73 عدد انواع مواد محترقه خطرناک خارجی قاچاق کشف و در این رابطه 3 متهم دستگیر شدند.

سرهنگ سهرابی با بیان این که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ از شهروندان خواست: پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری کنند و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت فروشندگان مواد محترقه و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند./ اخبار آبادان


آدم‌ربایی در آبادان

صبح روز‍‌گذشته ماموران گشت انتظامی آبادان حوزه استحفاظی ابوشانک خودرو پژو پارس با 3 سرنشین در حال حرکات مارپیچ مشاهده کردند و در ادامه متوجه شدند که 2 سرنشین مرد و یک سرنشین خانم ماشین در حال درگیری با یکدیگر هستند.

ماموران پلیس خودرو مذکور را تحت تعیب قرار داده و دقایقی بعد خودرو را متوقف کردند.در بررسی اولیه خودرو یک قبضه سلاح وینچستر از داخل خودرو کشف شد.

سپس یکی از سرنشینان به نام عابد با اعلام شکایت از دو نفر دیگر اعلام کرد برای سفر به شیراز و آبادان آمده است که با خانمی در جاده شیراز به آبادان آشنا می شود و به خانه زن جوان می رود.اما در خانه اش جوانی که راننده پژو پارس بود با سلاح گرم به او حمله و با تهدید ، ساعت مچی و پول نقد را می رباید و سپس برای خالی کردن حساب بانکی عابد او را با تهدید سوار خودرو می کنند تا نقشه  خود را عملی کنند.

در حالی که شاکی پرونده با کمک ماموران انتظامی آبادان از چنگال آدم‌ربایان نجات پیدا کرد، رسیدگی به این پرونده آغاز شد./ خبر آبادان


دستگیری کیف قاپ در آبادان

رییس پلیس آبادان در این باره گفت: عصر روز چهارشنبه ۱۷اسفند ماه امسال ماموران کلانتری، ۱۱ولیعصر آبادان در حال گشت زنی در منطقه فیه این شهرستان بودند که به جوان موتور سواری مشکوک شدند و در ادامه مشخص شد که موتوری وی فاقد پلاک است.

دراین مرحله، ماموران با توجه به مرموز بودن رفتارهای پسر جوان و پرسه زنی های او در اطراف مراکز خرید مشاهده کردند که پسرجوان اقدام به قاپیدن کیف دستی یک خانم می کند که پس از تعقیب و گریز مأموران موفق به دستگیری متهم میشوند.

دربازرسی بدنی از متهم یک چاقو و ۳ موبایل سرقتی کشف وضبط شد. 

سرهنگ کشوری گفت: متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلسی به ۸ فقره کیف قاپی از زنان اعتراف کرد و چند طعمه این سارق حرفه ای نیز شناسایی شدند.

بنابر این گزارش، متهم پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر در اختیار مقام قضایی قرار گرفت./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: