کد خبر: ٢٨٩٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/01/27-١٤:١٤

دوره عملی مربیگری بدنسازی و پرورش اندام برای اولین بار در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

 

آبادان نیوزبرای اولین بار دوره عملی مربیگری بدنسازی و پرورش اندام در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی هیات بدنسازی و پرورش اندام منطقه آزاد اروند، ثبت نام این دوره از روز پنج شنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و از طریق پرتال آموزشی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت.

بنا به این گزارش، متقاضیان شرکت در این دوره می توانند با ورود به سایت و پرتال آموزشی فدارسیون و انتخاب گزینه هیات اروند و درج اطلاعات خواسته شده نامنویسی نموده و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا طرح سوال با شماره ۰۹۳۶۶۶۶۲۱۲۶ تماس حاصل فرمایند‌.

شایان ذکر است حضور در این دوره برای عموم ورزشکاران و علاقمندان در سراسر کشور آزاد می باشد.

ذکر این نکته ضروری است که بر اساس بخشنامه های الزام آور فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کلیه باشگاه های دایر و در شرف تاسیس منطقه آزاد اروند موظف و ملزم به در اختیار گرفتن مربیان رسمی بدنسازی و دارای حداقل کارت مربیگری درجه ۳ فدراسیون هستند.

بدیهی است در صورت به کارگیری اشخاص فاقد صلاحیت های قانونی برای مربیگری توسط مدیران باشگاه ها، از ادامه کار افراد مذکور ممانعت و با موارد تخلف از ضوابط و دستورالعمل های فدراسیون برخورد قانونی خواهد شد.

در پایان به اطلاع می رسانیم، دوره یاد شده از سوی هیات بدنسازی و پرورش اندام منطقه آزاد اروند و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند و تحت نظارت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.


اینکه نفت آبادان ته جدول باشد برای وزارت نفت شرم‌آور است

عباس مرداسی، بازیکن سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در گفت‌وگویی بابیان اینکه با توجه به امتیازهای خوبی که صنعت نفت آبادان پس از حضور عبدالله ویسی دررأس کادر فنی این تیم کسب کرده، امیدها برای بقا بسیار شده است، اظهار کرد: نفت آبادان با توجه به نوع بازی و فوتبالی که به نمایش می‌گذارد و همچنین توانایی بازیکنانش می‌تواند از سقوط فرار کند و من به شخصه بسیار به این مهم امیدوارم. البته اگر مشکلات مدیریتی، مالی و انتخاب‌های نادرست از ابتدای فصل گریبان‌گیر صنعت نفت نمی‌شد اکنون شرایط خیلی بهتری در لیگ داشت.

او ادامه داد: از زمانی که ویسی سرمربی نفت آبادان شده است نوع بازی تیم تغییر کرده و بازیکنان با انگیزه و روحیه بیشتری فوتبال بازی می‌کنند. ویسی از نظر فنی یک مربی ثابت شده است، ضمن اینکه به خوبی می‌تواند از نظر روحی روانی روی یک تیم تأثیر بگذارد و اکنون هم شرایط نفت به صورتی است که تیم باید از نظر روحی روانی در شرایط خوبی باشد تا بتواند امتیاز بگیرد و در لیگ بماند. ویسی یک مربی کاربلد است و حضورش واقعاً تأثیرگذار بوده است.

بازیکن سابق صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: نفت در دو سه بازی اخیر و همین بازی شب گذشته مقابل پیکان عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و کسب تک امتیاز از این بازی خارج از خانه نمی‌تواند بد باشد. حتی نفت آبادان علی‌رغم شکستی که در دیدار با سپاهان متحمل شد که گفته می‌شد تک‌گل سپاهان مشکوک بوده است نیز واقعاً فوتبال خوبی ارائه داد. امیدوارم تغییر و تحولی که در نفت آبادان ایجاد شده است در نهایت منجر به بقای این تیم شود. زیرا حیف است که یک تیم پرهوادار که مردم زیادی با آن زندگی می‌کنند فصل آینده در لیگ برتر نباشد.

وی افزود: البته من معتقدم اگر صنعت نفت در لیگ برتر نماند چیزی از ارزش‌های این بازیکنان کم نمی‌شود. ویسی هم در این مقطع شجاعت داشت که کار را بر عهده گرفت و ثابت کرد اگر کسی بخواهد کار کند و تلاش کند نتیجه نیز به دست خواهد آمد. به هر حال به هر دلیلی از جمله نادانی و مدیریت نادرست از ابتدای فصل در این تیم وقت‌کشی شد. من معتقدم اگر برای آوردن ویسی که حداقل چند بازی زودتر اقدام می‌شد به نظرم تیم اکنون جایگاه خیلی بهتری داشت. هر چند که متأسفانه اشتباهات زیادی در این باشگاه صورت گرفت.

مرداسی خاطرنشان کرد: واقعاً تیم‌های نفتی خوزستانی لیاقتشان این نیست که در ته جدول دست و پا بزنند، به خصوص اینکه اسم نفت روی تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان است و این برای وزارت نفت زشت و شرم‌آور است. به نظر من اسم نفت را از روی این تیم‌ها بردارند، بهتر است و اگر خود هواداران بخواهند این دو تیم را اداره کنند بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند. متأسفانه نوع تیم‌داری وزارت نفت بسیار ضعیف بود و تنها نام وزارت نفت روی دو تیم نفتی خوزستان است. امیدوارم دو تیم نفتی خوزستان بتوانند از سقوط فرار کنند اما اگر هر اتفاقی افتاد باید از ابتدای فصل برای موفقیت دو تیم برنامه‌ریزی کنند.

بازیکن اسبق نفت آبادان ادامه داد: مشکلات دو تیم نفتی باید به صورت تخصصی کالبدشکافی شود و اگر قرار است تیم‌داری صورت بگیرد باید واقعاً حرفه‌ای باشد، نه اینکه در میانه‌های فصل پنج مربی تغییر دهند و بعد هم این مدیر یا آن مدیر استعفا دهد و هیچ کسی هم خود را مقصر نداند و این مدیران باید بدانند با این استعفاها کاری درست نمی‌شود زیرا با علم و آگاهی کار را می‌پذیرند. متأسفانه مدیران ما فقط به فکر رسیدن به صندلی مدیریت هستند و به انجام درست کار فکر نمی‌کنند. به هر حال معتقدم ضربه چنین اقداماتی در باشگاه‌ها فقط متوجه هواداران است. نفت آبادان هم کم هوادار در فوتبال ایران ندارد و باز هم تأکید می‌کنم واقعاً حیف است که شاهد سقوط تیم‌های خوزستانی باشیم. اینکه تیم‌های نفتی خوزستان را نادیده بگیرند خیانت در حق دو تیم و هوادارانشان است./ آبادان خبر


چرا به علی فیردون بازی نمی‌دهند؟

علی فریدون در روز چهارم بهمن ماه سال 1401، به صنعت نفت آبادان پیوست. این بازیکن با انتقادات زیادی از سوی هواداران زردشان آبادانی بابت عملکردش روبرو بود. 

میزان انتقادات به حدی روی عملکرد این بازیکن بالا رفت که تاوارس مجبور شد در دقیقه 39 بازی تراکتور (هفته بیست و یکم لیگ برتر) وی را تعویض کند. این بازیکن که از این موضوع ناراحت شد ترجیح داد بین دو نیمه روی نیمکت بنشیند. 

اما تاوارس حتی قبل بازی از وی حمایت کرده بود: 

برای اینکه بخواهیم بازیکنی را آنالیز کنیم، فقط بررسی خود مهاجم کافی نیست. تمام تیم و گروه باید بررسی و آنالیز شود. هیچ مهاجمی بدون اینکه برایش موقعیت ایجاد شود توانایی گلزنی ندارد. 

بااین وجود حین بازی زردپوشان با مس رفسنجان (هفته بیست و سوم لیگ برتر) که شاگردان تاوارس با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند، بین این بازیکن و سرمربی برزیلی صحبتی انجام می‌شود که خوشایند سرمربی نبود. 

بعد از این اتفاق علی فریدون از تمرینات تیمش کنار گذاشته شده و در اختیار باشگاه قرار گرفت. با این وجود تنها 4 روز بعد از شکست سنگین مقابل رفسنجانی‌ها سرمربی برزیلی از سمتش برکنار شد. 

هنوز ویسی درباره علی فریدون تصمیمی نگرفته است با این وجود قرار است طی روزهای اخیر با باشگاه جلسه‌ای برگزار کند احتمال دارد سرنوشت این مهاجم دو رگه آبادانی‌ها به زودی مشخص شود./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: