رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مردم همچنان باید هشدارهای بهداشتی در رابطه با کرونا را جدی بگیرند.

 

آبادان نیوز : رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مردم همچنان باید هشدارهای بهداشتی در رابطه با کرونا را جدی بگیرند چرا که بی‌توجهی و رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باعث افزایش آمار مبتلایان به این بیماری خواهد داشت.
به گزارش آبادان خبر ، شکرالله سلمان‌زاده چهارشنبه وضعیت فراگیری بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان را مدیریت شده عنوان کرد و اظهار داشت: رفتار مردم در این مدت ممکن است خطرناک باشد، نباید به آمارهای کنونی خوش بین بود و باید خیلی جدی‌تر به این بیماری نگاه ‌کرد زیرا ویروس کماکان در جامعه حضور دارد.

وی افزود: مردم نباید احساس کنند که بیماری کنترل شده و  در تجمع‌ها شرکت کنند در غیر اینصورت باید منتظر افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مردم نباید سرعت انتقال ویروس کرونا و خطرناک بودن آن را کم اهمیت بشمارند و بدون رعایت فاصله گذاری در مناطق شهری حضور یابند.

سلمان‌زاده با برشمردن نکات بهداشتی و ایمنی در مقابله با ویروس کرونا به تغییر آداب معاشرت، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: در تماس با فرد بیمار هم فرد مراقبت کننده و هم خود بیمار باید ماسک داشته‌ باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان جنوب غرب استان خوزستان برگزاری جشن و تجمع‌های فامیلی را تعطیل کنند و جشن‌های نیمه شعبان را نیز با خانواده و در منزل برگزار کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان آبادان، خرمشهر و شادگان خواست ضمن ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ، با حضور نیافتن در اجتماعات و خارج نشدن غیرضروری از منزل در مهار بیماری یاریگر عوامل بهداشت و درمان باشند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا که کووید - ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از  ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

منبع:ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: