کد خبر: ٢٨٥٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/10-١٣:٣٣

در این گزارش وبگردی با "طرز تهیه ته‌چین گوشت و بادمجان" آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه‌های وبگردی با ما بخوانید:

 

ته چین گوشت یکی از خوشمزه ترین ته چین ها می باشد که بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد و شما می توانید این ته چین را با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای تهیه کنید. همراه با این ته چین می توانید از بادمجان سرخ شده نیز استفاده کنید. شما می توانید ته چین گوشت را با فر و بدون فر تهیه کنید. ته چین قالبی را می توانید در قالب مختلف در فر یا مایکروفر یا توستر تهیه کنید. 

 

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت چرخ کرده و بادمجان

برنج   ۳ پیمانه

گوشت چرخ کرده   ۲۰۰ گرم

پیاز   ۱ عدد

زرشک   ۴ قاشق غذا خوری

ماست   ۱ پیمانه

تخم مرغ   ۲ عدد

گلاب   ۲ قاشق غذا خوری

پودر هل   نوک قاشق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه    به مقدار لازم

زعفران    به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین گوشت ساده و مجلسی:

مرحله اول: آماده سازی

برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه پیاز و ادویه ها و کمی نمک خوب هم بزنید تا گوشت سرخ شود و بعد کمی زعفران و زرشک را اضافه کنید و تفت دهید تا زرشک پف کند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. بادمجان ها را داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود.

 

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

ماست را به همراه تخم مرغ و زعفران داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و در ادامه گلاب و هل را اضافه کنید و مواد در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله چهارم: تهیه ته چین گوشت

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود و بعد آبکش کنید. برنج را با مخلوط مایه ته چین قاطی کنید و هم بزنید و کف قابلمه کمی روغن ریخته و مقداری برنج داخل قابلمه بریزید و از مایه گوشت و بادمجان ها روی آن بریزید و بعد مابقی برنج را ریخته و سطح ته چین را صاف کنید و ته چین را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی ان کمی کره بریزید. برای پخت در فر باید مواد را داخل قالب بریزید و روی قالب فویل بپچید و چند سوراخ ایجاد کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا ته چین طلایی شود./ اخبار وبگردی

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: