کد خبر: ٢٨٥٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/10-١٢:١٩

فیلم سینما متروپل در چهل‌‌ویکمین جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود.

 

آبادان نیوز _ فیلم سینمایی «سینما متروپل» در بخش سودای سیمرغ چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. کارگردانی این اثر سینمایی را محمدعلی باشه آهنگر بر عهده دارد.

حامد حسنی تهیه‌کنندگی این فیلم دفاع مقدس را بر عهده داشته و رضا کیانیان نقش نخست را بازی کرده است. در کنار کیانیان؛ پریوش نظریه، هومن برق‌نورد، مهتاب نصیرپور، نوشین مسعودیان، شهاب عسگری، فرید قبادی و حسین باشه‌آهنگر بازی دارند.

«سینما متروپل» به روزهای جنگ می‌پردازد. در این کار سینمایی مقاومت مردم آبادان در ابتدای جنگ به تصویرکشیده می‌شود. «سینما متروپل» فیلمی پرهزینه است که قصه‌ای کمتر دیده‌ شده در سینمای ایران دارد.

محمدعلی باشه‌آهنگر از کارگردانان ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و فعالیت‌های هنری خود را با ساخت و بازی در چند نمایش آغاز کرده است. فعالیت‌های هنری وی شامل نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چند فیلم سینمایی است. در شانزدهمین جشن خانهٔ سینما، فیلم «ملکه» برنده ده تندیس، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین شد./ آبادان خبر
منبع: ایکنا 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: