کد خبر: ١٦٧٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/29-١١:٣٧

علمدار کاظمی «یاداشت اول»

 

آبادان نیوز _ عصر سه‌شنبه ۲۷ آبان سال جاری؛ یک روز پس از ورود «اسماعیل زمانی»؛ رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد اروند به فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان؛ در خروجی برخی پایگاه‌های خبری و فضای مجازی منطقه؛ خبری با محتوای زیر منتشر شد.

یکی از مدیران سازمان منطقه‌ی آزاد اروند از کار برکنار و شخص دیگری به‌ جای او منصوب گشت. تصمیمی که به معنای پایان یافتن فرصت چند ساله ی مدیر مستقر و سر آغاز محک مدیر منصوب شده‌ی جدید است. امری که سر آغازش را باید؛
عزل مدیر سابق روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان دانست.
از مدت‌ها پیش و به‌ ویژه در یک سال گذشته با توجه به حجم نقدها و افزایش نارضایتی‌ها؛ مدیر معزول در این سازمان؛ هدف اول اتهامات و گمانه‌زنی‌های بی‌شماری در حوزه‌ی اختیارات و مأموریت‌های خود بوده است.
چه از سوی برخی پایگاه های خبری منتسب به بعضی ایرانیان خارج از کشور و چه توسط بسیاری از منتقدان داخلی و معترضان به عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند...
و حتی در ابعاد وسیع‌تر آن؛ نقدها و حملات تند یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با کمی تفاوت جزء همین دسته به شمار می‌رود‌..!
آن که این عزل چه ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با شائبه‌ها و مخالفت‌های گفته شده‌ی ماه‌های پیشین و روزهای نزدیک دارد قابل درنگ و در جای خود حائز اهمیت و محل بحث فراوان است. پس ضرورت تأمل و مداقه‌ی کافی در آن و تحصیل یک نتیجه‌ی فراگیر و همه‌جانبه را دو صد چندان می‌کند. حق تحلیل‌های بسیط برای اهالی رسانه، منتقدان و کنش گران به‌ عنوان رویه‌ای مردم‌سالارانه و در راستای شفافیت بیشتر؛ بدیهی و مبرهن است.
از منظر دیگر این اتفاق و رخداد پسینش؛ مورد اهمیت و دارای ملاحظه‌ای خاص است. با توجه به هجمه‌ی گسترده‌ی رسانه‌ای و هیاهوی مخالفان فعال در فضای مجازی و دست گذاردن بر ماهیت؛ وظایف و اهداف تأسیسی سازمان مذکور؛ و همچنین عدم تحقق بسیاری از آمال و آرزوهای وعده داده شده و مخدوش شدن اعتماد عمومی شهروندان ساکن در این محدوده‌ی جغرافیایی به‌ ظاهر آزاد؛ پرسش‌ها و ابهام‌های تازه‌تری را مقابل مدیریت ارشد و مدیریت‌های طبقه‌ی اول آن سازمان می‌گشاید.
فلذا مقتضی است مدیرعامل این سازمان با پاسخگویی به پرسش‌های برجای مانده در حافظه‌ی جامعه؛ نسبت به شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص اقدام نماید. به‌ شرط آن که محتوایی فرافکنانه و تبلیغاتی در لایه‌های پنهان این پاسخ‌ها؛ مستتر نباشد. چرا که برای اصلاح هر رویه؛ بی‌قید و شک باید از مسیر شفاف‌ سازی گذشت و به‌ سوی دوری گزینی از ملاحظات خاص سیاسی گام برداشت.
رویکرد و رویه‌ای که در ماه‌های پایانی حیات دولت دکتر حسن روحانی؛ می‌تواند به اعتمادسازی دوباره در افکار عمومی و دست‌ کم ترمیم بخشی از ترک‌های ایجاد شده در پیشیانی این سازمان بیانجامد.
در یادداشت‌های دیگر به کالبدشکافی بیشتر این جستار و طرح پرسش‌های دیگر خواهم پرداخت....
ان‌شاءالله....


خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1399/08/29 15:25
0
0
سلام این جانب چندین سال راننده تاکسی فرودگاه تا یک ماه پیش بودم با ماشینهای فرسوده کارمیکردیم وهیچ امکاناتی ازطرف منطقه به استلاح متطقه آزاد اروند ندادندوهمش وعده های دروغ میدادندالبته برای بعصیهاکه بلدبودن دزدی کنند خوب بودالان مجبوربه فروش ماشینم شدم وبه شهردیگری نقل مکان بکنم چون نه کاری برای ماراننده تاکسیا داشتیم نه برای فرزندانمانازنمایندهای شهرمان ممنونیم که زحمت زیادی کشیدند
کاربر مهمان
1399/08/29 14:5
0
0
بسیار عالی ✌✌✌
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: