کد خبر: ١٦٦٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/27-١١:٥٦

جانا سخن از زبان ما می گویی!

 

محمود تیلا

آبادان خبر _ موعود شمخانی مهرماه ۱۳۹۴ با حکم زمانی، معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند شد. او در اولین نشست خبری خود که اسفند همین سال برگزار شد امكانات و تخصص فنی شهرداری‌ها، به خصوص شهرداری آبادان برای حل مشكلات و معضلات را كم دانست و گفت "ما قرار گذاشته بوديم براي مناطق اميرآباد، اميری، ذوالفقاری و... كلاً مشكل آسفالت و روكش آسفالت با اين بودجه (۱۳ میلیارد تومان) حل شود و تا پايان اسفندماه و حداكثر شب عيد اين كار به اتمام برسد."
موعود شمخانی دیروز در برنامه «بازتاب» سیمای مرکز آبادان حضور یافت و از تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت. از جمله انعقاد تفاهم نامه با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی برای بازسازی و اصلاح طرح‌های در دست اجرا (از جمله آسفالت خیابان‌ها و معابر) که فاز اول این پروژه اجرای عملیات در فاز ۱ و ۴ ذوالفقاری، فاز ۲ و ۴ امیرآباد و علوانیه و... است.
کافی است به سه سال قبل برگردیم و خبرها را مرور کنیم: دی ماه ۹۶ و انعقاد تفاهم‌نامه ۸۰ میلیارد تومانی توسعه زیرساخت‌های آبادان.
در نشست امضای این تفاهم‌نامه اسمعیل زمانی مدیرعامل، عبدالله کعبی عضو هیات مدیره، موعود شمخانی معاونت فنی و زیربنایی سازمان، حسین حمیدپور شهردار و حسن کمری رئیس شورای شهر آبادان حضور داشتند.
آن روزها در رسانه‌ها گفته شد پس از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ی شهرداری با سازمان منطقه آزاد اروند، تمام معابر و خیابان‌ها و سیستم روشنایی مناطق فاز ۴ امیرآباد با تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد تومان و ذوالفقاری، شطیط و الوانیه آبادان با تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۶۰ میلیارد تومان، بهسازی و آسفالت و... خواهد شد.
بد نیست به گزارشی مکتوب (PDF) که شهردار وقت پس از استیضاح و برکناری در اواخر پاییز سال گذشته منتشر کرد هم نگاهی بیاندازیم:
یک. بهسازی معابر کوی امیرآباد ـ فاز ۴ / اعتبار: بیش از ۲۱ میلیارد تومان
شروع پروژه: ۱۵ دی ۹۶ / مدت زمان اجرا: ۲۰ ماه (اتمام: شهریور ۹۸) / پیشرفت فیزیکی: ۷۵ درصد
دو. بهسازی معابر کوی امیرآباد ـ فاز ۲ / اعتبار: بیش از ۱۵ میلیارد تومان
شروع پروژه: ۲ فروردین ۹۷ / مدت زمان اجرا: ۱۶ ماه (اتمام: مرداد ۹۸) / پیشرفت فیزیکی: ۵۵ درصد
سه. بهسازی معابر کوی ذوالفقاری ـ فاز ۱ / بیش از ۱۳ میلیارد تومان
شروع پروژه: ۲۲ فروردین ۹۷ / مدت زمان اجرا: ۲۴ ماه (اتمام: فروردین ۹۹) / پیشرفت فیزیکی: ۲۵ درصد
چهار. بهسازی معابر کوی ذوالفقاری ـ فاز ۴ / بیش از ۱۵ میلیارد تومان
شروع پروژه: ۱۷ شهریور ۹۷ / مدت زمان اجرا: ۱۵ ماه (اتمام: دی ۹۸) / پیشرفت فیزیکی: ۳۰ درصد
پنج. بهسازی معابر کوی علوانیه ـ فاز ۱ / بیش از ۱۲ میلیارد تومان
شروع پروژه: ۱۷ شهریور ۹۷ / مدت زمان اجرا: ۱۵ ماه (اتمام: دی ۹۸) / پیشرفت فیزیکی: ۱۵ درصد
شش. بهسازی معابر کوی شطیط ـ فاز ۱ / اعتبار: بیش از ۱۴ میلیارد تومان.
شروع پروژه: ۱۷ شهریور ۹۷ / مدت زمان اجرا: ۱۵ ماه (اتمام: دی ۹۸) / پیشرفت فیزیکی: ۵ درصد

این گزارش اثبات می‌کند که اغلب پروژه‌های واگذاری به شهرداری دوران مهندس حمیدپور به دلایلی که باید شفاف توسط شما بیان شود ناموفق بوده اند. جمع اعتبارات جذب شده از منطقه آزاد اروند در آن دوران بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که باید توسط شما که کارفرما بوده‌اید و یا رییس کنونی شورای شهر که چهار بار به استیضاح ایشان رای منفی داد واضح شفاف سازی شود!
اگر این مبالغ کلان هزینه شده چرا باید قرارگاه خاتم الانبیا در همان مناطق پروژه‌ها را دوباره دنبال کند؟!
در برنامه بازتاب گفتید "متاسفانه نوع قرارداد بی‌جهت مورد نقد قرار گرفته است اگر منتقدین مشکلی با سازمان دارند به این موضوع مهم ورود غیرمنصفانه نداشته باشند. ما با یک کشور بیگانه یا یک اجنبی معامله نکرده ایم با سپاه پاسداران که آبروی نظام مقدس‌مان است معامله کرده‌ایم"
کسی به حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که به فرموده رهبر معظم انقلاب بازوی توانمند دولت‌هاست خرده‌ای نمی‌گیرد. بسیاری به عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند و هیات مدیره کنونی که بیش از ۷ سال است مسئولیت دارند نقدهای اساسی وارد می‌دانند که چرا بعد از اینکه حجم شکایت‌ها از سازمان افزایش یافت و پای اروندی‌ها به پرونده‌های قضایی و طرح تحقیق و تفحص مجلس و دیوان محاسبات کشیده شد به یک‌باره سازمان بعد از فرصت‌سوزی‌های بی‌پاسخ، این بار طرحی نو درانداخته است!
خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1399/08/30 12:57
0
0
دستمریزاد، واقعا محمود تیلا، سخن از زبان ما می گویی
کاربر مهمان
1399/08/27 18:53
0
0
از سال ۹۲ تا کنون سازمان منطقه آزاد اروند به اعمال حاکمیت، مدیران خود را به نهادهای مهم آبادان و خرمشهر تحمیل کرده است. اراده‌ای که به جای آنکه سبب خیر شود با توجه به ملاحظات این مدیران با سازمان خود فرصت‌سوزی‌ها و ناکارآمدی‌های بسیاری را باعث شده است. نمونه‌اش همین تفاهم‌نامه‌های عمرانی است.
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: