پست الکترونیک جمعه ١٤ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نفت آبادان فاتح دربی خوزستان شد


کد خبر: ٢٩١٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/05/26-١٤:٠٠

صنعت نفت آبادان با 2گل از سد فولاد خوزستان گذشت.

 

آبادان نیوز _ آبادان خبر _ دردیداری دیدنی و البته پرحاشیه، دربی خوزستان به سود شاگردان ویسی به پایان رسید. صنعت نفت موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد فولاد عبور کند تا تیم علیرضا منصوریان برای دومین هفته متوالی تن به شکست بدهد.

دراین بازی، فولاد بازی را خیلی خوب و هجومی آغاز کرد و می توانست در دقایق ابتدایی به گل دست یابد. ابتدا فهد طالب شوت علی نژاد را راهی کرنر کرد، سپس ضربه سر عباس زاده به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. ضربات کاندیدو و انصاری نیز راهی به درون دروازه پیدا نکردند.

نفت آبادان درنخستین موقعیتی که خلق کرد به گل رسید. ارسال سنگرگیر به بدن علی یوسف برخورد کرد و به شکل اتفاقی به طالب ریکانی رسید. این بازیکن از فاصله ای دور اقدام به شوت زنی کرد که ضربه زمینی و محکم او به گوشه دروازه رفت و به گل نخست بازی تبدیل شد.

صنعت نفت دقایقی بعد نیز به گل دوم رسید که جنجال های زیادی را در پی داشت. پس از اعتراض فولادی ها و درگیری های شدیدی بازیکنان دو تیم، بیژن حیدری به انصاری، گردان و منصوریان کارت زرد نشان داد و پس از مشورت با داور چهارم و کمک داور دوم، این گل رد شد چرا که ثانیه هایی قبل از آن، توپ به پای داور مسابقه برخورد کرده بود و بازی باید متوقف می شد.

جنجال های بازی در دقیقه 45 تکرار شد. این بار حیدری پس از مشورت با کمک داور، صحنه ای که خطا نگرفته بود را خطای شاه عباسی تشخیص داد و از آنجایی که این بازیکن یک موقعیت آشکار را از حریف گرفته بود، با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. در وقت های تلف شده نیز فهد طالب موفق شد با واکنشی دیدنی، مانع از گلزنی میزبان شود.

صنعت نفت در نیمه دوم توانست به گل دوم نیز برسد. روی یک سه نفره، ابتدا تهامی توپ را به ریکانی داد و او نیز با پاسی در عمق، شنانی را صاحب فرصت کرد که ضربه فنی و بغل پای این بازیکن به گوشه دروازه رفت تا آبادانی ها اختلاف را به عدد 2 برسانند.

تیم ویسی چند فرصت خوب دیگر را نیز در ادامه از دست داد. از جمله ضربات حسین یوسف و صادق صادقی که به بیرون رفتند. در این میان ساسان انصاری نیز فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه او از زاویه بسته به تیرک دروازه برخورد کرد تا بازی همچنان 2 بر صفر باقی بماند.

دردقیقه 85 بالاخره قفل دروازه صنعت نفت باز شد. ارسال باویه به روی دروازه با اشتباه مدافعان صنعت نفت در دفع توپ باعث شد تا محمد عباس زاده از موقعیت به دست آمده نهایت بهره را ببرد و با یک شوت که از زیر دستان فهد طالب رد شد، اختلاف را به حداقل رساند.

فولاد در دقیقه 99 یک موقعیت خوب برای رسیدن به گل تساوی داشت که ضربه ساسان انصاری را مدافعان صنعت نفت از روی خط برگشت دادند تا این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود آبادانی ها به پایان برسد.

بازی از هفته دوم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

چهارشنبه: 1402/05/25؛ ساعت: 21:30 

ورزشگاه: شهدای اهواز/ 5 هزار تماشاگر 

گروه داوری: بیژن حیدری/ کمک ها: حسین مرادی – علی احمدی؛ داور چهارم: ایمان کهیش/ ناظر: البرز حاجی پور

ترکیب فولاد خوزستان

کریستوفر کنت، مجتبی نجاریان، محمد خادمی منفرد(75)، شاهین توکلی، جفرسون باهیا، سینا شاه عباسی، موسی کولیبالی، محمد آبشک(53)، محمد علی نژاد، لوکاس کاندیدو، سعید واسعی(75)، ساسان انصاری، گادوین منشا، علیرضا باویه(75) و محمد عباس‌زاده

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب نفت آبادان

فهد طالب، میثم تهیدست، عباس قاسم، حسین سنگرگیر، امیر محمد پناهی، رضا امانی نژاد، صادق صادقی بابااحمدی(71)، رحیم آلبوغبیش، طالب ریکانی، حسین شنانی، رضا بهمئی(62)، فاخر تهامی، یوسف کی‌شمس(1+90)، علی یوسف، یوسف وکیا(1+90)
سرمربی: عبدالله ویسی

اخطار ها

صنعت نفت آبادان: عباس قاسم (18)، رضا امانی نژاد (53)، امیرمحمد پناهی (89)، صادق صادقی بابا احمدی (8+90)

فولاد خوزستان: ساسان انصاری (27)، سینا شاه عباسی(37)، سینا شاه عباسی(45)، لوکاس کاندیدو (70)

اخراج

فولاد: سینا شاه عباسی(45)

شرح گل

فولاد صفر – صنعت نفت یک (دقیقه 14: طالب ریکانی): ارسال سنگرگیر از سمت راست به روی دروازه، روی قوس محوطه جریمه به علی یوسف هاشم برخورد کرد و به طور اتفاقی پشت محوطه جریمه به طالب ریکانی رسید و این بازیکن از فاصله دور و با یک شوت سرکش زمینی، موفق شد دروازه فولاد و کنت را باز کند

فولاد صفر – صنعت نفت 2 (دقیقه 50: حسین شنانی): روی کار تیمی دیدنی، صنعت نفت به گل دوم رسید. پاس فاخر تهامی به طالب ریکانی رسید. این بازیکن نیز با نوک پا و یک پاس دیدنی، حسین شنانی را با کنت در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه فنی و بغل پای این بازیکن با عبور از گلر فولاد به گل دوم میهمان تبدیل شد.

فولاد یک – صنعت نفت 2 (دقیقه 85: محمد عباس زاده): ارسال باویه از سمت چپ به روی دروازه صنعت نفت با اشتباه عجیب مدافعان این تیم همراه شد و محمد عباس زاده از این موقعیت استفاده کرد و توپ را وارد دروازه فهد طالب کرد.

لحظات حساس

دقیقه 2: روی پاس در عمق دیدنی گادوین منشا، توپ به محمد علی نژاد رسید و این بازیکن در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت که ضربه این بازیکن با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه 7: فولاد یک بار دیگر صاحب موقعیت شد. شوت از راه دور کاندیدو با اختلاف از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 8: ارسال دیدنی کاندیدو با پای چپ، روی خط محوطه 6 قدم به عباس زاده رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل فوق العاده خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 10: ساسان انصاری از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه فنی او با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 23: صنعت نفت روی حرکت دیدنی رضا امانی نژاد به گل رسید. پاس عرضی او به دهانه دروازه، با گلزنی فاخر تهامی همراه شد ولی این گل پس از مشورت تیم داوری و به دلیل اینکه از قبل به پای بیژن حیدری برخورد کرده بود، مردود اعلام شد.

دقیقه 2+45: ارسال کاندیدو به روی دروازه با ضربه سر علی نژاد همراه شد که توپ این بازی را فهد طالب به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 50: روی غفلت و اشتباه عجیب مدافعان فولاد، علی یوسف مهاجم صنعت نفت در موقعیت تک به تک با کنت قرار گرفت و قصد داشت گلر فولاد را دریبل بزند که سنگربان اتریشی توپ را از جلوی پای او ربود تا دروازه اش برای بار سوم باز نشود.

دقیقه 62: حسین یوسف صاحب موقعیت بسیار خوبی شد و در شرایطی که یک بازیکن هم تیمی را روی دستش داشت، در شرایط 2 به 2، ضربه اش را زد که توپ پس از برخورد به مدافع فولاد راهی بیرون شد.

دقیقه 64: فولاد صاحب یک ضربه کاشته شد که شلیک ساسان انصاری به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: ساسان انصاری از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد که شوت او از زاویه بسته به محل تلاقی تیرهای افقی و عمودی برخورد کرد و در برگشت و پشت محوطه جریمه، توپ به کاندیدو رسید که شلیک تماشایی این بازی را فهد طالب با واکنشی دیدنی دور کرد.

دقیقه 74: بهمئی قصد داشت از راه دور دروازه فولاد را باز کند که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80: بازیکنان صنعت نفت روی اشتباه دیگری از خط دفاعی فولاد صاحب موقعیت شدند که شوت صادق صادقی از پشت محوطه جریمه را کنت با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 9+90: دروازه صنعت نفت به شکل باورنکردنی نجات پیدا کرد. ضربه ساسان انصاری از شدت کافی برخوردار نبود و پیش از ورود توپ به درون دروازه، توسط یکی از مدافعان صنعت نفت از روی خط برگشت داده شد.

بهترین بازیکن: طالب ریکانی

درست در دقایقی که فولاد سوار بر بازی بود و چند فرصت را از دست داد، ریکانی از یک توپ مرده گل ساخت و با شوتی از پشت محوطه جریمه، دروازه فولاد را باز کرد. او روی گل دوم نیز با یک پاس سریع، شنانی را در موقعیت تک به تک قرار داد و پایه گذار گل دوم تیمش بود.

اتفاق ویژه

تیم داوری روز خوبی را سپری نکرد. بیژن حیدری چند ثانیه پس از گل فاخر تهامی و در مشورت با کمک هایش تصمیم گرفت تا گل آبادانی ها را رد کند. او روی صحنه اخراج شاه عباسی نیز ابتدا خطایی تشخیص نداد و با صحبت های کمک داور نظر اولیه خود را تغییر داد. درگیری های میان نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم و البته جر و بحث منصوریان با یکی از هواداران نیز از اتفاقات ویژه این بازی بود.

حاشیه

تعداد زیادی از هواداران صنعت نفت در استادیوم فولاد آرنا حضور دارند و تیم خود را تشویق می کنند.

پیش از شروع بازی، اعضای تیم صنعت نفت با قاب عکسی از منصوریان، از او تجلیل کردند.

بازیکنان صنعت نفت پس از گلزنی، سجده شکر به جا آوردند.

صنعت نفت در دقیقه 23 به گل دوم رسید ولی پس از اعتراض شدید نیمکت نشینان فولاد، این گل رد شد.

ثانیه هایی پیش از گل، توپ به پای بیژن حیدری، داور بازی برخورد کرده بود و او می بایست بازی را متوقف می کرد.

پس از مشورت حیدری با کمک هایش، او گل فاخر تهامی را رد کرد.

بازیکنان دو تیم پس از گل رد شده صنعت نفت، به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

ساسان انصاری با حسین شنانی وارد درگیری شد. شهاب گردان، گلر ذخیره فولاد نیز برای دفاع از هم تیمی خود با نیمکت نشینان حریف درگیر شد.

علیرضا منصوریان به دلیل فحاشی تعدادی از هواداران صنعت نفت و اعضای نیمکت این تیم، با آنها به شدت درگیر شد.

پس از جنجال های مربوط به گل، بازی برای دقایق طولانی متوقف شد.

ساسان انصاری، شهاب گردان و علیرضا منصوریان پس از این اتفاقات کارت زرد گرفتند.

پس از اینکه گل صنعت نفت رد شد، حیدری بازی را با دراپ بال آغاز کرد.

گزارشگر شبکه خوزستان تا دقایقی پس از این جنجال ها، متوجه رد شدن گل صنعت نفت شد و اعتقاد داشت نتیجه اسکوربرد استادیوم به اشتباه یک بر صفر درج شده است.

در دقیقه 44 سینا شاه عباسی مهاجم صنعت نفت را متوقف کرد که حیدری اعتقادی به خطا نداشت اما پس از گذشت ثانیه هایی و اعتراض نیمکت نشینان صنعت نفت، داور مسابقه با کمک خود مشورت کرد و کارت زرد دوم و در نهایت قرمز را به شاه عباسی نشان داد.

به دلیل جنجال های بی پایان بازی، هشت دقیقه زمان تلف شده برای نیمه نخست اعلام گردید./ اخبار خوزستان

منبع: ورزش سه

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: