پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > برای جنگ جهانی سوم آماده شوید/ احتمالا اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین فرو بپاشد


ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : فرمانده کل نیروهای مسلح انگلیس به نیروهای نظامی این کشور اعلام کرد که با توجه به درگیری ها در اوکراین، برای یک رویارویی تمام عیار در اروپا آماده شوند.

«سر پاتریک سندرز» فرمانده کل نیرو های مسلح انگلیس که در هفته جاری به این سمت منصوب شده است، اعلام کرد که نیروهای این کشور باید برای نبرد مجدد در اروپا به دلیل جنگ جهانی سوم، آماده شوند.

وی با ادعای اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین ثبات جهانی را متزلزل کرده است، به نیروهای مسلح انگلیس در این رابطه هشدار داد: ما نسلی هستیم که باید ارتش را برای جنگ دوباره در اروپا آماده کنیم.

سندرز در پیامی در این باره نوشت: من اولین فرمانده ستاد کل ارتش از سال ۱۹۴۱ هستم که فرماندهی ارتش را در سایه جنگ زمینی در اروپا که شامل یک قدرت قاره‌ای می‌شود، به عهده می‌گیرد. مقیاس تهدید پایدار روسیه نشان می‌دهد که ما وارد عصر جدیدی از ناامنی شده ایم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی من این است که ارتش مان را تا جای ممکن مرگبار و مؤثر کنم. اکنون زمان این مسئله است و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که دولت انگلیس در روز جمعه اعلام کرد که «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور برای دومین بار متوالی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به صورت کاملاً سرزده و اعلام نشده وارد اوکراین شده و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده است.


یک مقام امنیتی ارشد روس گفت: احتمالا اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن دچار فروپاشی شود.

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز یکشنبه گفت، ممکن است اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین، دچار فروپاشی شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودوف در بیانیه‌ای با اشاره به فروپاشی جماهیر شوروی نوشت: «اوضاع پیرامون شادکامی جهانی موعود در اتحاد جماهیر شوروی مرا به یاد تبلیغات کمیسیون اروپا درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا می‌اندازد».

این مقام روس افزود، این «وعده» فقط به اوکراین داده شد و نه گرجستان و حتی به ترکیه (که سال‌ها در انتظار پیوستن به اتحادیه اروپا است) اشاره‌ای هم نشد.

مدودوف نوشت:‌ «آن‌ها [به اوکراین] وعده دادند اما مشروط. اوکراین قرار است بهتر، تمیزتر، با فساد کمتر، توسعه‌یافته‌تر، منور تر و باهوش‌تر شود. خاله اورسولا [فون در لین] رئیس کمیسیون اروپا، حتی گفت اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا جان می‌دهند».

رئیس جمهور سابق روسیه در ادامه این بیانیه نوشت:‌ «از اینجا به بعد مانند ایجاد کمونیسم خواهد بود. هیچ تاریخی اعلام نشده است اما شروط غیر قابل راستی‌آزمایی و خلاصه ای وجود دارد».

این مقام امنیتی افزود: «راستی‌آزمایی عینی امکان‌پذیر نیست و باید به مدت چند دهه و توسط نسل‌های جدید رهبران اتحادیه اروپا چک شوند».

مدودوف مدعی شد: «شاید اگر کمونیسم امروز وارد عرصه می‌شد، اتحاد جماهیر شوروی پایدار می‌ماند. اما این اتحاد متأسفانه از بین رفت. می‌دانید به چه چیزی اشاره می‌کنم؟»

در انتهای این بیانیه آمده است: «پی‌نوشت، شاید (بزنیم به تخته) تا این زمان اتحادیه اروپا فرو بپاشد. وحشتناک است به این فکر کنیم بعد از فداکاریی‌هایی که اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده‌اند، معلوم شود انتظارات این بیچاره‌ها چه سرابی بوده است، چه رسوایی به پا خواهد شد».

کمیسیون اروپا روز جمعه موافقت با اعطای وضعیت نامزدی اوکراین  برای عضویت در اتحادیه اروپا را تأیید کرد. دولت اوکراین از چند ماه قبل درخواست خود برای دریافت وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپا را تحویل داده بود. اکنون با وجود تأیید این وضعیت نامزدی، عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا، به گفته برخی سران اروپایی ممکن است تا چند سال طول بکشد.

فون در لاین در همین رابطه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اوکراینی‌ها آماده این هستند که برای دورنمای اروپایی از جان خود مایه بگذارند. ما خواهان این هستیم که با ما، رویای اروپایی را زندگی کنند». 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: