پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > مرگ عجیب یک ورزشکار ملی


کد خبر: ٢٥٤٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/16-١٣:٢١

مرگ بازیکن بین المللی سابق تیم فوتبال عراق در نتیجه جراحاتی که از درگیری چند روز قبل با افراد ناشناس برداشته بود، جامعه ورزشی عراق را دچار بهت و شگفتی کرد.

 

آبادان نیوز _ «حیدر عبدالرزاق» بازیکن بین المللی سابق تیم ملی فوتبال عراق در ۳۱ ماه می گذشته (۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱) براثر درگیری با تعدادی افراد ناشناس، روانه بیمارستان شد و روز یکشنبه مرگ این ورزشکار در میان بهت و تعجب جامعه ورزشی عراق اعلام شد؛ بدون اینکه هویت ضاربان مشخص شود.

تیم ملی بسکتبال عراق نیز امروز قرار است در بازی مقابل تیم ملی فلسطین در چارچوب رقابت های قهرمانی آسیا (در کویت) به یاد حیدر عبدالرزاق از بازوبندها یا نوارهای مشکی به نشانه عزای از دست رفتن یک ورزشکار بزرگ استفاده کند.

رسانه های نزدیک به محور مقاومت می گویند به دلیل مشارکت چند روز قبل حیدرعبدالرزاق در یک سرود مشترک به مناسبت سالروز تاسیس نیروهای الحشد الشعبی، در معرض ضرب و جرح افراد ناشناس قرار گرفت.

کانال خبری «صابرین نیوز» در گزارشی درباره حیدرعبد الرزاق گفته است که «هیچ کس نیست برای این کاپیتان سابق تیم ملی عراق گریه کند، زیرا او در یک تیم سرود برای الحشد الشعبی شرکت کرد و از نیروهای مسلح عراق همواره حمایت می کرد.»

این کانال خبری از دولت «مصطفی الکاظمی» به دلیل عدم تشکیل کمیته تحقیق و تفحص در خصوص علت ضرب و جرح این ورزشکار عراقی انتقاد کرده است.

شبکه تلویزیونی «العهد» عراق نیز تصاویری از تشییع پیکر این ورزشکار برجسته عراقی نشان داد که تنها تعداد معدودی از دوستان نزدیک عبدالرزاق در آن شرکت کرده اند.

مرگ نابهنگام این ورزشکار سابق تیم ملی فوتبال عراق که در کسب تنها مقام قهرمانی آسیا در ۲۰۰۷ نقش تعیین کننده داشت، از نگاه بسیاری از رسانه ها به عنوان یک خبر شوکه آور تعبیر شده است.

بهت عراق در مرگ عجیب یک ورزشکار ملی حیدر عبدالرزاق بعد از کسب مقام قهرمانی آسیا در ۲۰۰۷

تاکنون علت درگیری افراد ناشناس با حیدر عبدالرزاق به درستی مشخص نیست، اما در شبکه های اجتماعی گمانه زنی های مختلفی درباره این درگیری منجر به مرگ عبدالرزاق عنوان شده است.

برخی ها گفته اند که افراد ضارب ۵ نفر بوده اند که در منطقه «القادسیه» در مرکز بغداد با لوله های فلزی این بازیکن را مورد ضرب و جرح قرار دادند و برخی گفته اند که ضاربان، چاقو همراه داشتند.

«نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای به این مناسبت به خاطر مرگ حیدر عبدالرزاق کاپیتان سابق تیم ملی عراق که بر اثر حمله افراد مجرم، تسلیت گفت.

وی خواهان تحقیق و تفحص در حادثه و مجازات عوامل قتل این ورزشکار برجسته عراقی شده است.

سازمان الحشد الشعبی نیز که عبدالرزاق یکی از عناصر شرکت کننده در سرود جدید سالروز تاسیس این نیروی مسلح عراقی بوده، در بیانیه ای مرگ حیدرعبدالرزاق را تسلیت گفته است.

حیدر عبدالرزاق الحسینی ۴۰ ساله متولد ۷ ژوئن ۱۹۸۲ است و علاوه بر تیم ملی فوتبال عراق در باشگاه های مختلف عراقی و باشگاه های کشورهای عربی منطقه بازی کرده است.

او بعد از خداحافظی از تیم ملی فوتبال عراق بر روی تمرین تیم باشگاهی «الطلبه» بغداد نظارت داشت.

منبع:ایرنا

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: