پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مسکو آسمان کشور خود را به روی انگلیسی ها بست


کد خبر: ٢٤١٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/12/06-١٤:١٩

مسکو در اولین واکنش به بسته تحریمی غرب، آسمان کشور خود را به روی پرواز‌های انگلیسی بست.

 

به گزارش آبادان خبر، روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب اعلام کرد: هواپیما‌های انگلیسی از پرواز به روسیه یا عبور از حریم هوایی این کشور منع خواهند شد که این امر می‌تواند بر پرواز‌های لندن به آسیا تأثیر بگذارد.

به گزارش نیویورک تایمز، بسته شدن آسمان روسیه به روی هواپیما‌های انگلیسی، می‌تواند بر تعاملات غرب با آسیا اثر بگذارد. انگلیس، پیشتر شرکت هواپیمایی ملی روسیه (Aeroflot) را تحریم کرده بود.

در ادامه‌ی تحریم‌های غرب علیه مسکو، اروپا از سومین بسته تحریمی خبر داد. رئیس شورای اروپا در خصوص بسته سوم تحریم‌ها گفت که تحریم‌های بیشتری در راه است و با اعمال این تحریم‌ها درصددیم تا جلوی رنج مردم بیگناه را بگیریم. در واکنش به این صحبت ها، رییس شورای روسیه اعلام کرد که مسکو تحریم‌های تلافی جویانه علیه کشور‌های غربی اعمال می‌کند.

دیروز نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تحریم‌های جدیدی علیه روسیه صحبت و هدف این اقدام را تنبیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین عنوان کرد. بایدن از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز به دلیل اقدام نظامی اخیر انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به مفاد بسته تحریمی جدید، تاکید کرد این تحریم‌ها هزینه‌های شدیدی را به اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد. در ادامه بایدن مدعی شد که این رئیس جمهور روسیه بوده که گزینه جنگی را انتخاب کرده و حالا او و کشورش باید عواقب این تصمیم را متحمل شوند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه شامل بلوک‌های صادراتی در زمینه فناوری است که یکی از محور‌های رویکرد بایدن در مواجهه با مسکو است. به گفته رئیس جمهور آمریکا، این بسته تحریمی توانایی روسیه را برای پیشبرد نظامی و هوافضا به شدت محدود می‌کند. او همچنین تحریم‌هایی را علیه بانک‌های روسیه و میلیاردر‌های روسی نزدیک به کرملین اعمال کرد.

 

 

روسیه،اوکراین،انگلیس،مسکو،ولادیمیر پوتین،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: