پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پیشروی نیرو‌های یمنی و تلفات سنگین مزدوران در «حرض»/ دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای جهان اسلام


نیرو‌های یمنی با تحمیل تلفات سنگین به مزدوران سعودی-اماراتی، تمامی مکان‌هایی را که نیرو‌های مزدور چند روز پیش در «حرض» تصرف کرده بودند، بازپس گرفتند.

 

آبادان خبر: منابع میدانی از درگیری‌های گسترده بین نیرو‌های یمنی و مزدوران سعودی - اماراتی خبر داده اند.

به گزارش «الخبر الیمنی»، منابع میدانی در جبهه «حرض»، در شمال غرب یمن، گفتند که نیرو‌های یمنی موفق شدند با تحمیل تلفات سنگین به مزدوران سعودی-اماراتی، تمامی مکان‌هایی را که نیرو‌های مزدور چند روز پیش تصرف کرده بودند، بازپس بگیرند و مکان‌های جدیدی را تحت کنترل خود درآورند.

این منابع خاطرنشان کردند که در ساعات گذشته بیش از ۴۰ تن از مزدوران کشته و ده‌ها نفر دیگر هم مفقود شده اند.

این در حالی است که چند روز قبل سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، از عملیات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان «شبوه» خبر داده بود.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفته بود «یگان موشکی ارتش یمن موفق شد اتاق عملیات میدانی دشمن اماراتی و مزدورانش را در منطقه عسیلان استان شبوه با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار دهد.»

در پی این عملیات، شمار زیادی از مزدوران از جمله مزدوران اماراتی کشته و یا زخمی شدند.

این در حالی است که نیرو‌های یمنی در روز‌ها و هفته‌های گذشته عملیات‌هایی را برای هدف قرار دادن عمق امارات انجام داده اند.

طی هفته‌های اخیر یگان‎های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند نوبت عملیات‌هایی را در عمق خاک امارات به اجرا گذاشته‎اند.


انقلاب اسلامی ایران دستاورد‌هایی چشمگیری برای جهان اسلام به دنبال داشته است.
پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۳ عمر خود دستاور‌های بزرگی داشته است که باعث خرسندی دوستان و ناخرسندی دشمنان شده است.
 
پیشرفت‌های ایران در طول انقلاب اسلامی، با حسادت بسیاری از رژیم‌های منطقه همراه بوده است.
 
پیشرفت‌های هسته‌ای ایران که در منطقه غرب آسیا نمونه مشابه ندارد، یکی از عواملی است که برخی کشور و رژیم‌ها به حسادت نسبت به آن، در جهت مخالفت و سنگ اندازی در مسیر آن اقدام کرده‎اند.
 
قطعاً مردم مسلمان از این که یک کشور اسلامی پیشرفت کند، برایشان خوشایند است، اما برخی رژیم‌ها به خاطر وابستگی و سرسپردگی به آمریکا در جهت سیاست‌های آن اقدام می‌کنند.
 
علاوه بر پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که ماهیت صلح آمیز دارد، پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ایران نیز برای جهان اسلام یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.
 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، به تازگی در سخنانی اعلام کرد که تحریم‌ها لغو شود، ایران به صادر کننده قوی تسلیحات نظامی تبدیل خواهد شد.
 
کشور‌های اسلامی هم اکنون نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به جای آن که تسلیحات گرانقیمت کشور‌های غربی را خریداری کنند، از تسلیحات ایران بهره ببرند.
 
تسلیحات نظامی و دفاعی ساخت ایران آزمایش خود را به خوبی پس داده و ثابت کرده که کارایی بالایی دارد.
 
علاوه بر پیشرفت‌های هسته‌ای و نظامی ایران، با وجود همه مشکلاتی که به واسطه اقدامات و تحریم‌هایی که علیه کشور از سوی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی اعمال شده، نتوانست راه پیشرفت و تولید قدرت در ایران را مسدود کند.
 
ایران در زمینه‌های علمی و فناوری دستاورد‌های بزرگی داشته که می‌توان گفت کشور‌های منطقه از آن محروم هستند.
 
پیشرفت‌های پزشکی، نانوتکنولوژی، دانش بنیان و... همه در شرایطی به دست آمده که سخت‌ترین شرایط بر کشور حاکم بوده است.
 
به چند نمونه از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران تیتر وار اشاره می‌کنیم:
 
ایران دهمین کشور در فناوری لیزر در جهان است؛ ایران یکی از کشور‌های متخصص در کشف ژن نابینایی در جهان است؛ ایران رتبه نخست در پژوهش‌های هسته‌ای غرب آسیا را دارد؛ ایران رتبه سوم درمان نازایی در جهان را به خود اختصاص داده است؛ ایران یکی از کشور‌های موفق در پیوند ریه در جهان است؛ ایران جزو ۱۰ کشور برتر در ساخت توربین است.
و بسیاری دستاورد‌ها و پیشرفت‌های دیگر که برخی کشور‌های همسایه خواب آن‌ها را هم نمی‌توانند ببینند.
 
در حالی که می‌توانند از فرصت پیشرفت‌های ایران استفاده کنند و شرایط خود را تغییر داده و از وابستگی و سرسپردگی رها سازند.
 
روشن است که ایران در منطقه غرب آسیا، قصد و هدف دشمنی با کشور‌های منطقه را ندارد و این سیاست در رفتار ایران دیده می‌شود.
 
ایران در تلاش است تا جهان اسلام و مسلمانان را به وحدت برساند؛ چرا که در این وحدت قدرتی نهفته است که می‌تواند جهان اسلام را در دنیا سرآمد کند.
 
«زبیگنیو برژینسکی»، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید که چند سال پیش فوت کرد، در سخنانی گفته بود «غرب اگر جرات دارد ایرانی‌ها را به حال خود وانهد! نه کمکشان کند و نه مزاحمشان شود؟! آن وقت من پیرمرد حتما امپراطوری ایران را به چشم خواهم دید!»
 
البته که ایران در پی احیای امپراتوری نیست؛ بلکه در صدد ایجاد امپراتوری بزرگ جهان اسلام است و زمینه ایجاد آن با انقلاب اسلامی پی ریزی شده است.
 
دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران متعلق به مسلمانان است و تا زمانی که برخی سران رژیم‌های عربی به خود نیایند و به جای آن که روابط خود را با ایران گسترش داده و عمق بخشند، سازش با رژیم صهیونیستی در دستور کار آن‌ها قرار دارد، شرایط موجود در منطقه بهبود نخواهد یافت و وخامت آن بیشتر خواهد شد.
بین الملل،یمن،انقلاب اسلامی،آبادان خبر،آبادان نیوز
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: