پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > افزایش تعاملات بین المللی مناطق آزاد را دنبال می کنیم


کد خبر: ١٢٧١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/12-٢١:٣٤

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: افزایش تعاملات بین المللی مناطق آزاد را دنبال می کنیم.

 

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: افزایش تعاملات بین المللی مناطق آزاد را دنبال می کنیم.

به گزارش آبادان خبر ، محمد رضا رستمی در نوزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی مناطق آزاد افزود: ارزشها و تعهداتی را در دبیرخانه و مناطق آزاد دنبال و تکرار می کنیم که آثار آن را دیده ایم ، نگاه ما آنست که در جذب و جلب مشارکت مردم محلی تلاش جدی کنیم و و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: تعهد دیگرمان، همکاری مشترک میان مناطق آزاد در جهت هم افزایی و همکاری برای بهبود موضوعات و ارتقاء عملکردها در این مناطق است این همکاریها در سطوح مختلف در مناطق تجربه شده است. باید کوشید تا از ظرفیت ها و توانمندیهای یکدیگر بهره ببریم.طبق برنامه ریزی انجام شده نشست معاونان فرهنگی و گردشگری جنوب در ۴ موضوع تعریف شده در کیش برگزار می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد :افزایش فعالیتهای بین المللی مد نظر است که بایستی در این باره کوشش شود، در این راستا جذب دانشجو در منطقه آزاد ارس به عنوان پیشتاز در این زمینه با جذب ۲۵۰دانشجوی خارجی برای امسال کلید خورده است که طلق تعهد دانشگاه بایستی جذب ۵ هزار دانشجوی خارجی طی ۵ سال به انجام برسد.
رستمی ادامه داد: برای سال آینده حضور جدی در عرصه های مختلف بین المللی دیده و برنامه ریزی شده است. بر این مبنا رویکرد ما در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد توجه جدی و کار کرد در حوزههای گردشگری خارجی، جذب سرمایه گذار و صادرات خدمات حوزه فرهنگ و هنر و کالا است، در این باره نخستین سرمایه گذاری خارجی در اروند شکل گرفت و از هفته آینده نشست های مشترک برای تسریع در این امر انجام می شود.
معاون فرهنگی ، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادمه گفت: صادرات خدمات آموزشی به شکل خارجی به صورت آن لاین یکی دیگر از موارد مد نظر است که به کمک گروههای مختلف آن را دنبال خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: کارهای زیادی در مناطق داریم که به هر شکلی امکان انجامشان نیست اما به هرذ حال بایستی کارهایی انجام شود تا تغییر در مناطق را احساس کنیم.
محمد رضا رستمی افزود: خوشبختانه با انجام تغییرات کوچک هویت مطلوبی را به دست آوردیم در حوزه فرهنگی بایستی متعهد، صبور و امیدوار باشیم.
وی اذعان کرد: حوره فرهنگ ماه و سال نیست و بایستی دهه به دهه به ان نگاه کنیم، باید خودمان را بسازیم و برای این حوزه و شان آن ارزش قائل شویم، متاسفانه عدم اعتماد به نفس برخی همکاران سبب شده تا نتوانند از کارکردهای حوزه پیرامونی خود دفاع کنند، لذا بایستی خودباوری را در خود تقویت کنیم.
رستمی خاطر نشان کرد: از گفتگو و خرد جمعی برای رفع موانع استفاده کنیم، نشست ها بر همین مبنا انجام می شود. تضارب آراء چیزیست که بایستی برای کسب نتیجه مد نظر به آن توجه و دقت نظر کرد.
معاون فرهنگی ، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین گفت: ما تنها یک مزیت داریم و آن «خود بودن» ما است که اگر آن را درک و بر روی آن کار کنیم به طور حتم نتیجه می گیریم. این مسئله بایستی در مناطق آزاد ترجمه شود و برای آن برنامه ریزی و کار شود تا مزیت اقتصادی را به دست آورده و به هویت قابل عرضه و رقابت در بازارهای خارجی برسیم.
وی افزود: برند اجتماعی مناطق می تواند سبب جذب سرمایه گذار و گردشگر باشد.توجه به نظام آموزشی یک پارچه در مناطق آزاد یکی دیگر از رویکردها ما در دبیرخانه شرایعالی مناطق آزاد است که خوشبختانه این کار در منطقه آزاد ارس آغاز شده است و سایر مناطق نیز می می توانند با امضاء توافقنامه ها موضوع نظام آموزشی یکپارچه را در مناطق شان آغاز کنند.
محمد رضا رستمی تصریح کرد: برای توسعه صنایع خلاق بایستی شرکتی تحت نام شرکت توسعه صنایع خلاق با عضویت جامعه محلی و سرمایه گذاران راه اندازی شود در این زمینه منطقه آزاد ارس توانسته ۴۵ درصد سهام محلی را بگیرد.
وی گفت: جذب گردشگران چینی یکی دیگر از برنامه های توافق شده در نشست مشترک در چین بود.قصد داریم تا با سفر به اسپانیا در جهت اتصال مناطق آزاد به شبکه جهانی wfco اقدام کنیم و پس از عضویت مناطق در این شبکه در اجلاسیه سالانه که در دبی برگزار می شود حاضر می شویم.
این مقام مسئول اذعان کرد: حضور در جشنواره فیتور اسپانیا از دیگر برنامه های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است، ارائه بسته های فرهنگی و دیدار با آژانس های گردشگری از جمله برنامه های جنبی حضور در این جشنواره است که بر همین مبنا گفتگو با ۵ شرکت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری جزء برنامه هایمان در این جشنواره خواهد بود.
رستمی خاطر نشان کرد: برای اردیبهشت ماه سال آینده در حال برنامه ریزی جهت برگزاری اجلاسیه مناطق آزاد کشورهای اسلامی در کیش هستیم. به طور حتم برخی از مزیت های مناطق آزاد از جمله معافیت های گمرکی و ظرفیت های زیر ساختی و غیره می تواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق منجر شود.
وی ادامه داد:تاکنون گزارش یکپارچه ای از کارکرد مناطق آزاد نداشته ایم که برای این منظور هدف گذاری کرده ایم لذا مناطق گزارشات خود را هر چه سریعتر تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند تا برای ۲۲ بهمن ماه این گزارش یکپارچه و اثر بخش منتشر شود. برای تسریع در این امر نیاز به همکاری همگان داریم لذا برای تهیه و ارسال گزارشات با خروجی ثمر بخش، شاخص هایی تعریف می شود.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یادآور شد: نوروز امسال منطقه آزاد ارس میزبان کشورهای نوروزی خواهد بود که این موضوع در ستاد رویدادهای مناطق به تصویب رسیده است.منطقه آزاد اروند نیز میزبان جشنواره قرآنی است که برای آن اساتید قرآنی از ۲۵ کشور دعوت شده است.
محمد رضا رستمی در پایان گفت: شرایط آینده درآمدی و منابع مناطق آزاد چندان خوب نیست و پیش بینی تامین برای آن را نداریم لذا در بهینه سازی و کیفی سازی منابع و فعال کردن مشارکت ها بایستی توجه جدی شود.

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه  آزاداروند   

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: