پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ۵سبزی متناسب کننده اندام را بشناسید


کد خبر: ٢٩٩٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/09-١٢:٣٢

در این خبر سلامت با "۵سبزی متناسب کننده اندام" آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه های سلامت را اینجا بخوانید.

 

دراواخر پائیز و زمستان که هوای سرد حاکم می‌شود، مجموعه‌ای از مواد اولیه غذایی وجود دارد که هم راحتی و هم طعم و هم گرما را نوید می دهند. از آن‌ها می توان برای تهیه انواع غذاهای لذیذ استفاده کرد که نه تنها باعث آرامش می‌شوند، بلکه تا حدی خیال شما بابت نفوذ سرما را نیز راحت می‌کنند و برای تناسب اندام نیز مناسب هستند. در این مطلب از سبزی خردل گرفته تا هویج و برگ‌های اسفناج، به فهرستی از غذاهایی اشاره شده که سرشار از مواد مغذی ضروری هستند و ما را گرم و سالم نگه می‌دارند. در مورد این غذاها و فوایدشان بیشتر بخوانید.

هویج

هویج یک غذای زمستانی است که اغلب در کنار یا همراه سایر غذاهای اصلی مصرف می‌شود. این سبزی نقش مهمی در تقویت سلامت در ماه‌های سرد سال دارد. هویج که سرشار از بتاکاروتن است، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت پوست را افزایش می‌دهد. فراتر از میان وعده، هویج به انواع دستور العمل‌های طبخ غذا در فصل زمستان کمک می‌کند. هویج را می‌توان در انواع سوپ‌های دلچسب و سالادهای مقوی و خوش رنگ و انواع خوراک‌ها و غذاهای اصلی استفاده کرد. تطبیق پذیری با تعداد زیادی از غذاها هویج را به یک منبع اصلی غذایی و افزودنی خوشمزه به مجموعه غذاهای زمستانی تبدیل می‌کند.

برگ‌های خردل

مشخصه این برگ‌های خردل، رنگ سبز تیره، برگ‌های دندانه دار و طعم تند، مخصوص گیاهان خردل است. برگ‌های خردل سرشار از مواد مغذی، منبع عالی ویتامین‌های A، C و K و همچنین فولات و فیبر هستند و می‌توان آن را به اشکال مختلف نیز میل کرد. می توانید سبزی خردل را بخارپز کنید یا به سوپ و خورش اضافه کنید. برگ‌های خردل نه تنها طعم فلفلی خاصی به غذاها می‌دهد، بلکه فواید سلامتی متعددی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و اثرات بالقوه ضد التهابی را نیز ارائه می‌کنند.

شنبلیله

در زمستان‌ها، برگ‌های شنبلیله به عنوان یک منبع غنی غذایی ظاهر می‌شوند. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، تقویت‌کننده طبیعی ایمنی و کمک به هضم غذا است. برگ‌های تلخ شنبلیله یک ماده همه کاره است که طعم غذاهای زمستانی را افزایش می دهد. در کشورما شنبلیله بیشتر به خورش قورمه سبری طعم و مزه متمایزی می‌دهد. گنجاندن برگ‌های شنبلیله در دستور العمل غذاهای زمستانی باعث تجربه دلپذیر در آشپزی می‌شود.

دانه‌های کنجد

دانه‌های کنجد به یک ماده ضروری غذایی در فصل زمستان تبدیل می‌شوند و به رژیم‌های غذایی در هوای سرد غنای بیشتری می‌بخشند. کنجد سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی است که گرما و انرژی مورد نیاز برای بدن را تامین می کند. این منابع غنی غذایی کوچک را می‌توان روی سالاد پاشید، به سوپ یا به نان و شیرینی‌ها اضافه کرد. دانه‌های کنجد نه تنها طعم و بافت غذاهای زمستانی را بهبود می‌بخشند، بلکه مواد مغذی آن‌ها نیز به سلامت استخوان‌ها و شادابی کلی در طول فصل سرما کمک می‌کنند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز یک غذای فوق‌العاده زمستانی است که در ماه‌های سردتر به منبعی حیاتی از مواد مغذی تبدیل می‌شود.

اسفناج سرشار از آهن، ویتامین‌های A و C، ایمنی را تقویت کرده و به سلامت کلی کمک می‌کند. می‌توانید اسفناج را در غذاهای دلپذیر زمستانی مانند سوپ اسفناج، ماست و انواع آش‌ها و غیره بگنجانید. تطبیق پذیری اسفناج نه تنها طعم غذاهای زمستانی را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان یک افزودنی مغذی به مجموعه آشپزی فصلی غنا می‌دهد./ اخبار سلامت

منبع: همشهری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: