پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > این مغزهای خوشمزه ضد افسردگی هستند


کد خبر: ٢٩١٩٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/06/03-١٢:١٩

در این خبر وبگردی با "مغزهای ضد افسردگی" آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ این یافته براساس تحقیقات جدیدی است که در مجله «کلینیکال نوتریشن» (Clinical Nutrition) منتشر شده. این تحقیقات نشان می‌دهد خوردن یک وعده آجیل (۳۰ گرم) در روز با ۱۷ درصد کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

به‌گزارش هلت لاین، محققان، داده‌های گروه «بیوبانک بریتانیا» که یک پایگاه داده آنلاین از سوابق پزشکی و شیوه زندگی است را بررسی کردند. از این پایگاه داده، وضعیت روحی و روانی بیش از ۱۳ هزار و پانصد بریتانیایی بدون سابقه افسردگی یا استفاده از داروهای ضد افسردگی در سنین ۳۷ تا ۷۳ سال، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰  مورد مقایسه قرار داد. بر اساس نتایج این تحقیق، ۵ سال بعد از اولین سال آغاز این تحقیق، مشخص شد احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که هر روز یک وعده آجیل مصرف می‌کردند، کمتر است.

این یافته‌ ها به وضوح نشان نمی‌دهد که چرا با خوردن آجیل خطر ابتلا به افسردگی کاهش می‌یابد. با این حال، محققان و کارشناسان حدس می‌زنند که مواد مغذی محافظ در آجیل نقش مهمی ایفا می‌کنند. نتایج آن‌ها همچنین نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در میان بزرگسالان بریتانیایی با وزن سالم و سبک زندگی سالم کمتر است. ۳۰  گرم آجیل معادل یک مشت کوچک یا ۲۰ عدد گردو، ۲۰ عدد بادام، ۳۰ عدد پسته یا ۱۵ عدد بادام هندی است.

کلسی کاستا، متخصص و مشاور تغذیه می‌گوید: تحقیقات جدید تأثیر عمیق عادات غذایی ما را بر سلامت روان ما آشکار می‌کند، به ویژه به ارتباط قوی روده و مغز اشاره می‌کند. او به هلت لاین می‌گوید: یافته‌های تحقیق اخیر بر توان انتخاب‌های غذایی ما در تاثیرگذاری در سلامت روان ما تأکید دارد و نقش محوری تغذیه در سلامت روانی ما را برجسته می‌کند. کاستا می‌گوید: در حالی که این مطالعه دلایل ارتباط بین مصرف آجیل و کاهش خطر افسردگی را بررسی نمی‌کند، خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی آجیل ممکن است به مزایای مشاهده‌شده کمک کند.

 

او توضیح می‌دهد: مواد موجود در آجیل می‌تواند به بدن ما کمک کند تا استرس را بهتر مدیریت کند، سلامت روده ما را بهبود بخشد و سلامت مغز را ارتقا دهد. از این رو، خوردن آجیل می‌تواند یک استراتژی غذایی مفید برای پیشگیری و مدیریت افسردگی باشد. به عنوان مثال، گردو به دلیل محتوای بالای امگا ۳ خود شناخته شده است و در تحقیقات به عنوان آجیلی که می‌تواند در کاهش افسردگی موثر باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاستا توضیح می‌دهد: امگا ۳ که برای عملکرد و رشد مغز ضروری است، اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و به طور بالقوه خطر افسردگی را کاهش می‌دهد. این کارشناس تغذیه می‌افزاید: مصرف منظم گردو غنی از امگا ۳ ممکن است به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک کند. چرا که امگا ۳ بر ایجاد عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی تنظیم کننده خلق و خو، مانند سروتونین و دوپامین، تاثیر می‌گذارد./ اخبار وبگردی

منبع: اقتصادآنلاین

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: