پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > این میوه بینایی را تقویت می کند


کد خبر: ٢٩١٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/05/20-١١:١٧

در این خبر وبگردی با "خواص خارق‌العاده شلیل" آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ آبادان‌خبر _ طبق تحقیقات لوتئین نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که به کاهش ریسک آب مروارید هسته ای کمک می کند. بتاکاروتن موجود در این میوه به ترکیب ویتامین A در بدن کمک می کند.

تاثیر شلیل بر سلامت چشم

شلیل متشکل از  کاروتنوئید هایی که در شبکیه چشم ما با بی اثر کردن رادیکال های آزاد به بینایی بیشتر کمک می کنند. با وجود این خواص شلیل از لکه زرد و آب مروارید چشم به خصوص در سنین بالا جلوگیری کنید. بتاکاروتن نیز به اندازه قابل ملاحظه ای در شلیل دیده شده که در سلامت چشم تاثیر گذار است.

شلیل پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است و علاوه بر این که میوه خوشمزه ای است، دارای لیست بلند بالایی از خواص مختلف برای بدن می باشد. این میوه مانند گلابی، زردآلو و آلو  در خانواده گیاهان Rosaceae قرار دارد. این میوه تقریبا به طور ژنتیکی با هلو یکسان است فقط کمی بافت گوشتی آن متفاوت می باشد. شلیل انواع مختلفی دارد و همه آن ها از خواص مشابه ای برخوردارند. از حمایت از سلامت روده گرفته تا تقویت قلب همگی از خواص شلیل می باشند.

بهبود سلامت چشم با شلیل

شلیل غنی از ویتامین A است. ویتامین A ماده مغذی مهمی برای بهبود قدرت بینایی و سلامت چشم است. در واقع، کمبود ویتامین A می تواند منجر به علائمی نظیر شب کوری، خشکی چشم و کاهش بینایی شود.

 

شلیل همچنین حاوی لوتئین و زاکسنتین است. این مواد دو نوع رنگدانه گیاهی هستند که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های چشم دارند.

شواهد جمع آوری شده از محققان مانند تحقیقی که در گروه علوم تغذیه ای انسان در دانشگاه مانیتوبا در کانادا انجام شد نشان می دهد که این کاروتنوئید های مهم حتی می توانند در برابر آب مروارید و ماکولا مرتبط با افزایش سن که عامل اصلی نابینایی در سالمندان است از چشم ها محافظت کنند.

خوردن تنها یک شلیل در روز می تواند تقریبا ۹ درصد از نیازهای روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند. دیگر منابع تامین این ویتامین عبارتند از:

سبزیجات دارای برگ سبز

هویج

شیر

تخم مرغ

جگر

منبع: اقتصادآنلاین

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: