پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > با درمان گیاهی دندان درد آشنا شوید


کد خبر: ٢٨٨٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/07-١٢:٢٢

در این گزارش سلامت با "درمان گیاهی دندان درد" آشنا می‌شوید.

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین‌های سلامت را اینجا بخوانید:

 

طب سنتی از قدیم الایام در میان مردم رواج داشته است زیرا برای انواع بیمار ی ها و دردها راه چاره ای پینشهاد می دهد از جمله دندان درد.

گیاهانی که در طول تاریخ در درمان دندان درد استفاده می شده اند متعدد هستند که در این مقاله معرفی می شوند.

گیاه میخک

روغن موجود در میخک هم التهاب دندان را سرکوب می کند و هم می تواند اثر بی حس کننده ای بر احساس درد داشته باشد. اوژنول موجود در آن یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی در نظر گرفته می شود. مقدار کمی روغن میخک که روی یک تکه پنبه ریخته شود برای این کار کافی است. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند روغن میخک را قبل از استفاده در روغن حامل مانند روغن زیتون  رقیق کنند (چگالی آن را کاهش دهند یا رقیق کنند). این کار را می توان چندین بار در روز انجام داد.

با این حال، روغن میخک، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که درد را بی حس می کند و التهاب را کاهش می دهد. لذا می تواند برای تسکین دندان درد موثر باشد. می توان مقدار کمی روغن میخک را روی یک توپ پنبه ای مالید و روی ناحیه دردناک مالید یا می توانید بعد از ریختن یک قطره روغن میخک در یک لیوان کوچک آب داخل دهان غرغره کنید.

درمان دندان درد با سیر

سیر که هزاران سال است به منظور از بین بردن مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، برای تسکین دندان درد و همچنین از بین بردن باکتری های مضر که با تشکیل پلاک روی دندان مشخص می شود، استفاده می شود. در این روش می توان یک حبه سیر را له کرد و به صورت خمیر درآورد و سپس روی ناحیه آسیب دیده قرار داد. یا می توان یک حبه سیر را بین دندانی که درد دارد قرار داد و به آرامی جوید.

درمان سریع دندان درد با آویشن

آویشن گیاهی نیز که با خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی خود می تواند به درمان دندان درد کمک کند. قبل از استفاده از آویشن برای این منظور می توان چند قطره روغن آویشن را با چند قطره آب مخلوط کرد تا روغن رقیق شود. سپس این مخلوط را می توان با کمک پنبه روی ناحیه آسیب دیده اعمال کرد. روغن آویشن را می توان به عنوان دهانشویه نیز با افزودن 1 قطره روغن آویشن به یک لیوان کوچک آب استفاده کرد.

درمان دندان درد با زردچوبه

پودر زردچوبه را روی محل درد بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و دهان خود را با آب داغ بشویید.

زردچوبه که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، برای دندان درد نیز بسیار مفید است. درمان زردچوبه به لطف ترکیبات موجود در آن دندان درد را تسکین و از بین می برد .

کافی است 1 قاشق چایخوری زردچوبه پودر شده را در 1 لیوان آب ریخته و خوب مخلوط کرده و با این مخلوط غرغره کنید.

قاتل دندان درد

شستن دندان با آب نمک گرم می تواند دندان درد را تسکین دهد، زیرا آب نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و التهاب را کاهش می دهد. شاید کافی باشد یک قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان را با این مخلوط نمکی کاملا تمیز کنید.

درمان دندان درد با روغن میخک

روغن میخک یک ضد عفونی کننده طبیعی است که درد را بی حس کرده و التهاب را کاهش می دهد. مقدار کمی روغن میخک را روی یک گلوله پنبه مالیده و روی ناحیه دردناک بمالید. یا یک قطره روغن میخک را به یک لیوان کوچک آب اضافه کنید و دهان خود را به خوبی بشویید.

رفع درد دندانی با عصاره وانیل

عصاره موجود در عصاره وانیل به طور موقت درد را تسکین می دهد و آنتی اکسیدان های آن به بهبود این ناحیه کمک می کند. استفاده از یک گلوله پنبه برای چند بار در روز استفاده از عصاره روی دندان و لثه مفید خواهد بود. از نوک انگشتان خود یا یک گلوله پنبه ای استفاده کنید تا عصاره وانیل را چندین بار در روز روی دندان ها و لثه ها بمالید.

چای نعناع گیاهی برای بهبود دندان درد

برای بهره مندی از خواص آرامش بخش چای نعناع باید آن را بجوشانید و با جوشاندن برگ های نعناع اجازه دهید خنک شود. می توانید چای نعناع خنک شده را روی ناحیه دردناک بمالید.

با این حال، نباید فراموش کرد که همه اینها ممکن است راه حل های موقتی باشند که فقط در مواردی ممکن است جواب دهند و باید بدون اتلاف وقت به دندانپزشک مراجعه کرد.

برای بهره مندی از خواص آرام بخش چای نعناع، ​​می توانید برگ های نعناع را بجوشانید و سپس سرد کنید و روی ناحیه دردناک بمالید.

درمان  دندان درد با زیره سیاه

یکی از این موارد زیره سیاه است. زیره سیاه که خاصیت تقویت سیستم ایمنی را دارد اثر تسکین دهنده دندان درد دارد. هنگامی که زیره سیاه به طور منظم استفاده می شود، علائم دندانی تسکین می یابد. روش استفاده بسیار ساده است. مقداری دانه زیره سیاه را در یک لیوان آب سرکه بریزید و بجوشانید. زیره سیاه را پس از جوشیدن باید طوری غرغره کرد که به دندان ها برسد. به این ترتیب درد دندان تا حد زیادی تسکین می یابد. همچنین ، دندان دردیکی دیگر از غذاهای خوب جعفری است.

درمان سریع دندان درد با جعفری

جعفری دندان را بی حس می کند و در نتیجه درد را تسکین می دهد. نحوه استفاده درست مثل زیره سیاه بسیار ساده است. یک دسته جعفری را داخل آبمیوه گیری می ریزند تا آب آن گرفته شود. آب جعفری خارج می شود و با آب جعفری که با دندان تماس پیدا می کند دهانشویه درست می کنند. پس از غرغره کردن، دندان درد از بین می رود زیرا دندان ها بی حس می شوند. این روش را می توان به راحتی در هنگام درد دندان استفاده کرد. استفاده از زیره سیاه و آب جعفری نیز برای سلامت عمومی بسیار مفید است. بنابراین تاثیر آن بر روی دندان ها را نباید نادیده گرفت. از نظر راه حل برای دندان درد ، بهتر است هر دو درمان را به طور منظم انجام دهید.

روغن زیتون برای دندان درد شبانه

زیتون یکی از روش های طبیعی است که برای دندان درد استفاده می شود. تصور می‌شود درمان با زیتون که از زمان‌های قدیم وجود داشته، دندان درد را از بین می‌برد. بسیاری از افراد هنگام دندان درد سعی می کنند با گذاشتن زیتون روی دندان درد را تسکین دهند. به گفته برخی افراد، گذاشتن زیتون روی ناحیه دردناک باعث تسکین درد دندان می شود./ اخبار سلامت

منبع: صداوسیما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: