پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > بیماری های پاییزه و چگونگی پیشگیری از آنها


کد خبر: ٢٧٤١٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/19-٠٩:٥٨

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : هر جایی که تراکم جمعیتی وجود داشته باشد احتمال سرایت بیماری‌های واگیر افزایش می‌یابد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر پژمان بختیاری نیا ، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز (سه شنبه 19 مهرماه) با اشاره به بیماری‌ های پاییزه و همزمانی بروز این بیماری‌ ها با دو تجمع بزرگ مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: از نظر علم اپیدمیولوژی هر جایی تراکم جمعیتی وجود داشته باشد احتمال سرایت بیماری‌ های واگیر افزایش می‌یابد بنابراین اقدامات پیشگیرانه فردی بسیار مهم است.

وی با اشاره به شیوع برخی بیماری‌ها در فصل پاییز اظهار کرد: انتظار می‌رود در فصل پاییز بروز بیماری‌ های واگیردار تنفسی و بیماری‌ های واگیردار روده‌ ای افزایش یابد؛ آنفلوآنزا و کووید19 دو بیماری واگیر مهم تنفسی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

دکتر بختیاری نیا در خصوص قرار گرفتن در پیک دوم التور (وبا) نیز افزود: وبای التور یک بیمار واگیر روده‌ای است که اکنون در فصل شیوع آن قرار داریم.

او بیان کرد: برای پیشگیری از بروز وبا سلامت آب بسیار مهم است و باید آب سالم و باکیفیت به دست مردم برسد. البته اقدامات خود مراقبتی نیز باید توسط مردم انجام شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به همزمانی بروز این بیماری‌ها با دو تجمع بزرگ مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: از نظر علم اپیدمیولوژی هر جا تراکم جمعیتی وجود داشته باشد احتمال سرایت بیماری‌ های واگیر افزایش می‌یابد بنابراین اقدامات پیشگیرانه فردی بسیار مهم است.

بختیاری نیا عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی واگیر، استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن، واکسیناسیون و وجود تهویه در فضاهای بسته و برای پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای نیز آشامیدن آب سالم، مصرف غذای سالم و مطمئن، استفاده از توالت بهداشتی و دفع صحیح فاضلاب باید انجام شود.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی به ویژه شست‌وشوی صحیح دست‌ها، اقدام مشترک برای پیشگیری از هر دو بیماری است؛ این کار در صورت بروز بیماری‌های واگیر نیز از سرایت بیماری و وقوع اپیدمی یا شیوع گسترده جلوگیری می‌کند.

او در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند اما این واکسن برای همه جمعیت الزامی نیست و تنها مراقبت‌های پیشگیرانه کافی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند بالازدگی فاضلاب در پیک دوم التور تصریح کرد: هر چند سیر رسیدگی به بالازدگی فاضلاب و دیگر گزارش‌هایی که توسط همکاران ما به آبفا ارائه می‌شود تسریع یافته است اما روند به گونه‌ای نیست که بگوییم همه مشکلات رفع شده است.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: