پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نخستین گروه جنوب غرب خوزستان پلاسمای خون خود را اهدا کردند


کد خبر: ١٤٤٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/04/10-١٨:٥٩

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظهر امروز نخستین گروه از جنوب غرب خوزستان با هدف کمک به بیماران مبتلا به کووید۱۹ پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

 

آبادان نیوز : معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظهر امروز نخستین گروه از جنوب غرب خوزستان با هدف کمک به بیماران مبتلا به کووید۱۹ پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

به گزارش آبادان خبر ، دکتر آرش یلالی اظهار داشت: نخستین گروه محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادانی بهبودیافته از ویروس کووید-۱۹ با اعزام به سازمان انتقال خون اهواز پلاسمای خون خود را به بیماران مبتلا به این ویروس اهدا کردند.
وی یادآور شد: پس از اعلام فراخوان دانشکده علوم پزشکی آبادان در روزهای گذشته برای مشارکت بیماران در پویش اهدای پلاسما، در فاز نخست ۲۰ نفر از بیماران بهبودیافته از بیماری کرونای ساکن در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به شکرانه‌ی بازیابی سلامتی خود به صورت داوطلبانه در این برنامه مشارکت کردند که در ۴ گروه ۵ نفر به اهواز اعزام می‌شوند.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از روزهای آغازین این فراخوان مقرر شده بود تا با همکاری سازمان انتقال خون استان طی روزهای آتی دستگاه استخراج پلاسما تحویل دانشکده علوم پزشکی آبادان داده شود تا داوطلبان این امر خداپسندانه بدون مراجعه به اهواز ضمن تسریع در این فرآیند، در آبادان پلاسمای خون خود را اهدا کنند. هم اکنون بخش عمده‌ای از مقدمات این امر برای انتقال تجهیزات مورد نیاز از سوی طرفین مهیا شده است و در روزهای آتی شاهد راه‌اندازی آن در آبادان خواهیم بود. 
در حال حاضر بیمارانی که ۴هفته از بهبودی کامل آنان از ابتلا به ویروس کرونا گذشته باشد می‌توانند با مراجعه حضوری به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یا تماس با شماره ۰۹۳۷۶۳۱۹۱۶۱ آمادگی خود را برای شرکت در این پویش اعلام نمایند.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: