پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تردد بیش از ۱میلیون ۴۰۰ هزار نفر از شلمچه


کد خبر: ٢٩٣١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/06/13-١٠:٣٤

رزمایش رسانه‌ای ثارالله کانون بسیج رسانه آبادان

تردد بیش از ۱میلیون ۴۰۰ هزار نفر از شلمچه

تردد در شلمچه از مرز ۱ میلیون ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد.

 

آبادان نیوز _ پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند از ابتدای ماه صفر تاکنون، پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله و دلداگان مسیر حسینی است.

این مرز که دومین شاهراه‌ ارتباطی با کشور عراق در غرب کشور است، از ابتدای‌ماه صفر تا پایان روز گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد را تا پایان روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه به ثبت رسانده است.

درشبانه روز گذشته در مجموع ۹۰هزار و ۲۳۴ زائر وارد و  ۳۴هزار و ۲۰۲ زائر از مرزهای کشور خارج شده‌اند. در مجموع روز گذشته تعداد ۱۲۴ و ۴۳۶ تردد در این پایانه مرزی به ثبت رسیده است.

براساس آمار، تعداد ۷۹۸ هزار ۲۵۷ نفر تا کنون از مرز شلمچه کشور را به مقصد راهپیمایی اربعین ترک کرده‌اند. همچنین تعداد ۳۹۲ هزار و ۱۰۵ نفر از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

بالغ بر ۵۱ هزار ۲۵۰ تن از اتباع مقیم کشورمان از مرز شلمچه برای تردد به خاک عراق بهره جسته‌اند و تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۰ تن از این تعداد نیز به کشور بازگشته‌اند.

براساس این گزارش، مواکب حسینی و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، پاسخگوی نیاز زائران در این گذرگاه مرزی خواهد بود. این مواکب در مسیر بازگشت زائران به کشور نیز به امر خدمت‌رسانی تداوم خواهند بخشید.

درمحوطه بارانداز تجاری مرز شلمچه، پایانه‌ای برای بازگشت مسافران به شهرهای مبدأ ایجاد شده است که زائران می‌توانند بدون نیاز به تهیه بلیط و مراجعه به پایانه‌های شهری، مرز را به شهرهای خود ترک کنند./ اخبار اربعین

 

رزمایش رسانه‌ای ثارالله کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: