پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > اعلام آمادگی عشایر خرمشهر و آبادان برای شرکت در انتخابات


کد خبر: ١٣٠٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/11/29-١٠:٠٩

۱۹۰ عشیره و طایفه ساکن شهرستان‌های خرمشهر و آبادان ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عموم مردم را به حضور باشکوه در این دوره از انتخابات دعوت کردند.

 

آبادان نیوز ۱۹۰ عشیره و طایفه ساکن شهرستان‌های خرمشهر و آبادان ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عموم مردم را به حضور باشکوه در این دوره از انتخابات دعوت کردند.

به گزارش آبادان خبر ، مجمع مشایخ و سران عشایر آبادان و خرمشهر با صدور بیانیه ای اقشار مختلف مردم را برای حضور حداکثری و گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای دعوت کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امید است امسال نیز همانند دوره‌های گذشته حماسه‌ بزرگ مشارکت همگانی و پرشور در انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی خلق شود.
تعدادی از سران عشایر شهرستان خرمشهر و آبادان نیز حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای را عامل مهمی در مایوس کردن دشمنان نظام اسلامی دانسته و برحضور آگاهانه و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کردند.

نادر فاضلی مطوری یکی از سران عشیره مطور خرمشهر گفت: مردم خرمشهر دین خود را به نظام ادا کرده اند و در صحنه‌های سیاسی همواره حضوری حماسی داشته اند و اینبار نیز با حضور پرشور خود حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

 یکی از سران طایفه چیغانی نیز گفت: در خرمشهر و آبادان ۱۹۰ پرچم عشیره و طایفه وجود دارد و بدون شک همه این عشایر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

شیخ ضاحی چیغانی تنها مطالبه مردم از نمایندگان مجلس را خدمات‌رسانی و رسیدگی به مشکلات دانست و گفت: فراهم کردن زمینه توسعه اشتغال و کار آفرینی باید در صدر برنامه های نمایندگان مجلس باشد.

شیخ علیرضا بچاری از دیگر سران عشیره بچاری گفت:شهرستان خرمشهر اسوه مقاومت کشور بوده که در همه عرصه‌ها امتحان خود را پس داده است و بدون شک در انتخابات دوم اسفندماه نیز مردم خرمشهر در کنار دیگر هموطنان حضوری گسترده خواهند داشت.

شیخ عبدالرضا جادری یکی از سران عشایر آبادان نیز مشارکت مردم به خصوص مرزداران و عشایر منطقه در انتخابات را یک امر ضروری بیان کرد و گفت: مردم نسبت به سرنوشت کشور خود بی‌ تفاوت نبوده و همان طور که در انتخابات گذشته در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافته اند در این دوره از انتخابات نیز حضوری چشمگیر خواهند داشت.

یکی از فعالان سیاسی آبادان ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات را مهم بیان کرد و گفت:  سمن‌ها و فعالان سیاسی نقش مهمی در ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات دارند و از سویی مشارکت مردم در انتخابات تاثیر زیادی در تمام سطوح و فرایندهای سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی کشور دارد.

علمدار کاظمی مشارکت مردم در انتخابات را موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی و تضمین کننده امنیت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مشارکت مردم در انتخابات موجب تقویت امنیت داخلی می شود و در مقابله با تهدید خارجی نقطه قوتی محسوب می‌شود.

آبادان دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است. حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر نیز دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: