پست الکترونیک دوشنبه ١٠ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > مذاکرات پالایشگاه آبادان و سرمایه‌گذاران روس


کد خبر: ٣٠٠٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/13-١٧:٢٨

پالایشگاه آبادان برای دومین بار میزبان سرمایه‌گذاران روسی شدند.

 

آبادان نیوز _ امروز (دوشنبه 13 آذرماه) و درجریان دومین سفر هیات روس برای ارزیابی‌های فرصت‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران، در سالن جلسه های ساختمان مرکزی با حکیم قیم مدیرعامل و برخی مدیران واحدهای مختلف پیرامون معرفی و بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در آبادان به گفت‌وگو پرداختند.

نمایندگان شرکت نفتی روس متقاضی سرمایه‌گذاری با تاکید بر در اختیار داشتن فنّاوری روز در تولید فرآورده‌های ثانویه نفت، هدف از حضور در ایران را آغاز همکاری دو جانبه با همتای ایرانی خود در قالب پروژه ای با سود مشترک اعلام کردند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان نیز در این دیدار اظهار کرد: نقطه اشتراک ایران و روسیه مقابله با استکبار و زیاده‌خواهی غرب است و می‌توان برای رهایی از تحریم‌های ظالمانه به هم‌افزایی مطلوب دست‌ یافت.

حکیم قیم باتاکید بر اینکه آغاز همکاری‌های جدید مستلزم توجیه اقتصادی است، افزود: اعلام نظر نهایی وابسته بر سه اقدام برقراری ارتباط مستقیم، گرفتن اطلاعات فنی و بازرگانی کامل و حتی در صورت لزوم بازدید میدانی و همچنین بررسی روش‌ها و پیشنهادهای مختلف در خصوص نحوه همکاری مشترک است که نتیجه بررسی‌ها در کوتاه‌ترین زمان اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان درپایان از این شرکت روسی برای حضور در نخستین اجلاس شرکت‌های پالایشی عضو اکو به‌عنوان مهمان ویژه که قرار است در اآبادان برگزار شود، دعوت کرد.

لازم به ذکر است که تحریم ناپذیری، راه اندازی فاز دو و اجرای طرح های توسعه ایی علاوه بر وجود نیروهای زبده و متخصص و برند جهانی پالایشگاه آبادان، طی دو سه سال اخیر نام این مجتمع بزرگ پالایشی کشور و منطقه را بر سر زبان ها انداخته و درخواست های سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری سودمند در این پالایشگاه را دو چندان کرده است./ اخبار آبادان

منبع: برنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: