پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > کلنگ زنی پروژه ساحل سازی رودخانه اروند آبادان


کد خبر: ١٥٨٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/10-١٧:٥٨

امروز و طی مراسمی با حضور مسئولان محلی کلنگ پروژه ساحل سازی رودخانه اروند آبادان به زمین زده شد.

 

به گزارش آبادان خبر، شیرازی شهردار آبادان در مراسم کلنگ زنی پروژه ساحل سازی رودخانه اروند گفت: فاز نخست پروژه ساحل سازی اروند رود شامل شمع کوبی، بدنه سازی ساحل و رفع نیزار، همراه با پیاده رو سازی و نصب مبلمان شهری می‌باشد و قرار است ۵۰۰ مترآن اجرا شود.

او مدت اجرای این پروژه که برای اولین در آبادان و با هماهنگی قرارگاه کربلا و مرزبانی صورت گرفته  را  ۱۲ ماه  برشمرد و افزود:  پروژه ساحل سازی اروند رود با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

شهردار آبادان در ادامه به دیگر برنامه‌های عمرانی شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ روز گذشته نیز پروژه ساحل سازی بهمنشیر از پل سوم تا بهمن ۳۵ به طول ۱.۵ کیلومترکه شامل احداث پارک، پیاده رو سازی و بدنه سازی بهمنشیر است  اجرایی شده است .

شیرازی ادامه داد: پروژه آسفالت محلات علوانیه، ذوالفقاری و فاز ۲ امیر آباد نیز در دست اقدام است.

او با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها با وجود کمبود مالی آغاز شده اند، ادامه داد: در این مدت اعتبار خاصی به شهرداری آبادان تزریق نشده است، اما امیدواریم با همکاری نمایندگان آبادان ،تبصره بودجه سال ۹۹ که ۳۵ درصد سهم عوارض آلایندگی و معادل ماهیانه ۳.۵ میلیارد تومان است که به حساب صندوق ملی محیط زیست واریز می شود، حذف گردد.

شهردارآبادان افزود: این رقم تاکنون در صندوق باقی مانده و جایی هزینه نشده است، هرچند قرار بود محیط زیست کشور ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری آبادان برای احداث سلول‌های دفن بهداشتی زباله در محل دفن پسماند اختصاص دهد، اما از آنجا که سازوکار برداشت از این صندوق هنوز مشخص نیست این امر اجرایی نشده است.

شیرازی با بیان اینکه روند برداشت بودجه از صندوق ملی محیط زیست ممکن است چند ماه  طول بکشد و با طولانی شدن زمان تحقق این امر احتمال دارد این مبلغ به خزانه برگشت داده شود، به پیگیری‌های مجلس برای حذف این ماده قانونی اشاره کرد و گفت: بازگشت این مبلغ به آبادان می‌تواند کمکی به ارائه خدمات مطلوب باشد.

سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود ۱۰ کلیومتر خاکریز ساحلی در این شهرستان گفت: این خاکریزها  در زمان  جنگ تحمیلی وجود آن ها  ضروری بود، اما اکنون باگذشت زمان دیگر به آنها نیازی نیست و باید برداشته شوند.

او افزود: سلیج غربی و شرقی، شطیط، سده، جمشید آباد، میدان طیب، کوی قدس و علوانیه بافت‌های فرسوده آبادان هستند که مقرر شد با اعتباری معادل یک هزار میلیارد تومان زیرسازی، آسفالت، جدول بندی، مبلمان شهری، برق آنها تکمیل و نوسازی شوند .

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبر اروند،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: